Двата самолета Boeing на етиопските и индонезийските авиолинии са катастрофирали, тъй като им липсвали две съществени функции за безопасност. Добавянето им обаче щяло да струва още пари за авиокомпаниите, поради което са били спестени, твърди “Ню Йорк Таймс”.
Изданието посочва, че за Boeing и други производители на въздухоплавателни средства практиката на таксуване за модернизиране може да бъде много доходоносно начинание. Те искат от авиокомпаниите допълнителни пари, за да предоставят новите опции. Това плащане, разбира се, е доброволно и само ако компаниите искат да имат самолетите, които поръчват, оборудвани с персонализирани добавки.
Понякога тези опции включват естетика или комфорт, като премиум седалки, по-добре осветление или допълнителни бани. Но други характеристики включват системи за комуникация, навигация или безопасност и са по-фундаментални за самолета.
Много авиокомпании, особено нискотарифните превозвачи като индонезийската Lion Air, са избрали да не ги купуват. По-страшното е, че и регулаторите в съотвените държави не ги изискват и така се допускат огромни трагедии, пише още вестникът.