Застрахователната компания смело върви към дигитализация и автоматизация на административните процеси
В УНИКА България заработи първият за компанията робот. УниБот е специализиран софтуер, който извършва последователност от действия при въвеждане на стойности в различни корпоративни програми. Той е изцяло разработка на УНИКА Груп, а България е третата страна след Хърватска и Унгария, в която роботът поема част от оперативните процеси. Очаква се съвсем скоро програмата да стартира и в Румъния.
В момента роботът подпомага ежедневните процеса по обработка на данни от сключени полици. Предстои да се включи в автоматизиране на процеса по завеждане на претенции и плащане на фактури към сервизи. Това дава възможност да се съкрати значително времето за обслужване на потребностите на клиентите и подпомага служителите на компанията в значително по-бързата и сигурна обработка на голямо количество от документи.
УНИКА България, като част от УНИКА Груп, се нарежда до едни от най-иновативните и модерни застрахователни компании в Европа. Процесите на дигитализация са сред основните приоритети на компанията с цел гъвкавост и адаптивност към нуждите на клиентите. През 2014 г. стартира мобилното приложение UNIQA 4U. През 2018 г. се разшири портфолиото на предлаганите онлайн застраховки – Помощ при пътуване и Планинска застраховка. Умножават се и онлайн услугите за клиентите като завеждане на щета, плащане на полица, проверка на статус на щета през сайта на компанията.
„Модернизирането на застрахователния бранш в България е предизвикателство. Срещаме не малко трудности, но за УНИКА дигитализацията, автоматизацията и оптимизацията на процесите са основен фокус. Убедени сме, че това е посоката, в която трябва да се развиваме с цел по-бързо и качествено обслужване на клиентите и създаване на една модерна и технологична среда за нашите служители“, споделя Николай Генчев, Главен изпълнителен директор на УНИКА България.