Закупената неотдавна от Microsoft професионална социална мрежа LinkedIn отчете рекордна загуба в размер на 119.3 млн. щ. долара за третото тримесечие на годината. Този показател е още по-впечатляващ, предвид сериозния ръст от 31% на приходите на дружеството. През посочения период те са достигнали 932.7 млн. щ. долара.
Припомняме, че за разлика от други социални платформи като Facebook, които печелят основно от реклама, приходите на LinkedIn са главно от платени обяви за работа. Този устойчив бизнес модел, който беше причина за първоначалния силен интерес към акциите на компанията, непосредствено след нейното листване в САЩ, беше сочен от мнозина и като основната причина Microsoft да извади “цяло състояние” за нея.
Днес обаче моделът на LinkedIn по-скоро изглежда като слабост след няколко поредни губещи тримесечия. Все пак има и добри новини – през посочената четвърт потребителите на компанията са достигнали 450 милиона, което е ръст от 18%, а месечните потребители отчитат ръст от 9%, достигайки 106 милиона.