Редовният SEO одит на вашия онлайн магазин гарантира повече интерес и продажби

Георги Стефанов от Gangbox

 

  1. Как дойде идеята за създаването на Gangbox? 

Идеята се зароди след първото SEO състезание в България през 2006 г. Тогава беше измислен брандът Ganbox и създаден домейнът ganbox.com, с който се включих в състезанието и успях да достигна четвърто място от стотина участници. След края на състезанието, сайтът беше преработен да предлага SEO услуги, с което Ganbox стана една от първите SEO агенции в България.

  1. Как работи алгоритъмът за търсене в Google? 

Алгоритъмът не е само един, а сложна система от алгоритми, които се променят постоянно. Повечето от тях са фирмена тайна на Google и дори хора работещи за Google не знаят подробности за всеки от алгоритмите. По тази причина SEO е много динамична сфера. Нещо което сте прочели за SEO в интернет, може вече да не работи, както е работило преди година и повече. Но основните неща във времето не се променят – основно копирайтинга и линк билдинга. Все още най-важни са текстовете в сайта и линковете към него. Единствено има разлика, как точно се правят. Самата оптимизация започва да става все по-трудна. Първоначално SEO се възприемаше като еднократно действие, сега вече го възприемаме като постоянен процес. Това е така, защото нараства онлайн конкуренцията и тя не спира да работи.

  1. Що е то SEO одит и как може да помогне на онлайн магазина? 

SEO одитът е възможно най-подробното изследване на сайт и всичко свързано с него, като линкове, споменавания и история на домейна, което може да повлияе позитивно или негативно на неговото класиране в Google. Одитът е важен, защото може да повиши значително трафика към сайта и да доведе до много повече онлайн поръчки. А това е целта на бизнеса все пак.

  1. Какво бихте посъветвали онлайн търговците, които все още не са се възползвали от SEO оптимизация на електронния си магазин? 

Бих ги посъветвал да започнат да използват този онлайн рекламен канал възможно по-скоро, защото е един от най-ефективните и колкото по-късно се включат, толкова по-трудно и по-скъпо става възвръщането на инвестицията.

  1. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи. 

Клиентите купуват отново – лесно е да продадеш онлайн, но да имаш лоялни клиенти, които харесват сайта, пазаруват удобно и с удоволствие, и купуват повече от веднъж, дори цената на продукта да не е най-ниската, е нещо което не всеки може да постигне. Ето защо в SEO одитите на Ganbox се включва и проверка за удобството за ползване на сайта и проверка на процеса на поръчка.

  1. Как се става “Звезда на електронната търговия”? 

Не е достатъчно да бъдеш като другите, трябва да си много по-добър. Не е достатъчна първоначалната инвестиция за създаване на сайта. Необходима е постоянна адекватна поддръжка, която има много нива: бързо обслужване на онлайн поръчките на клиентите; поддържане на наличности и цени; софтуерна поддръжка от разработчици; абонаментна SEO поддръжка за постоянно подобряване на сайта и увеличаване на продажбите.

Георги Стефанов e част от eCommerce Academy Awards 2023 – Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *