Ученици от СПГЕ „Джон Атанасов“ са първите в България, които имаха възможност да изпробват новата дигитална лаборатория по природни науки, която от скоро се предлага у нас от издателството на мултимедийни знания Сирма Медия.
Това стана в рамките на експериментален урок по физика, който се проведе вчера в учебното заведение, в присъствието също и на директори и учители от други столични училища.
Събитието беше организирано от СПГЕ „Джон Атанасов“, Сирма Медия и Тракийски Университет – гр. Стара Загора.
Експерименталният урок беше предшестван от презентация на възможностите на дигиталната лаборатория, а след това беше осъществена връзка с Верона, Италия, където друг представител на Сирма Медия – Александър Ангелов по същото време провеждаше демонстрация в италианско училище.
След това беше дадена възможност на ученици, да поработят с лабораторията, измервайки показатели като скорост, температура и др.
Дигиталната лаборатория е иновативен образователен продукт, който променя начина на преподаване на природни науки в училищата. Може да се използва в уроците от трети до дванадесети клас, при преподаване на предметите Човекът и природата, Физика, Химия, Биология, Математика, Информатика и др.
Лабораторията разполага с около 60 сензора, отчитащи различни явления и техният брой се увеличава. Сред тях има сензори за ускорение, въглероден диоксид, скорост на флуиден поток, електростатичен заряд, динамометър, Гайгер – Мюлеров брояч, ЕКГ сензор, микрофон, сензори за магнитно поле, за сърдечен ритъм, за нивото на звука, силата на триене, замърсяване на водата и много други. С тяхна помощ учениците могат да добият много по-широка представа за заобикалящия ги свят, а получените данни могат лесно да се визуализират в табличен вид. Към данните може лесно да се добавя и видео, свързано с опитите.
С новата лаборатория учениците са в състояние да извършат над 200 различни експерименти, а учителите могат да създават и свои такива. Лесно е да бъде направена промяна на параметрите и условията, в които се провежда експериментът, както и да бъдат зададени разнообразни задачи на учениците, така че да се получи богата база с отговори.