Публичните акаунти на Viber предлагат нов начин за общуване с потребителите

На събитие в София, Viber, едно от водещите в света приложения за комуникация, представи нови инструменти, които да улеснят комуникацията между брандовете и потребителите. Публичните акаунти (Public Accounts) са най-новата функция на Viber, която обединява ежедневни и разнообразни нужди на потребителите за комуникация с бизнеса. По този начин компаниите и известни личности могат да общуват с повече от 800-те милиона уникални потребители на приложението по персонализиран, интуитивен и удобен начин. Първите български компании с публичен акаунт и чат-бот във Viber са Райфайзенбанк, TaxiMe, bTV Media Group, Мтел, VsichkiOferti Media Group, Dama.bg, Gain.im , които представиха на живо как изглеждат акаунтите им и по какъв начин това улеснява комуникацията с потребителите.

„Наблюдава се тенденция хората все повече да искат да комуникират с брандовете по начин, по който го правят и с близките си. 66% от хората по света са ползвали вече чат приложения, за да се свържат с даден бранд. В този смисъл, Публичните акаунти на Viber започват нова ера в тази комуникация с аудиторията, предоставяйки напълно безплатен за двете страни достъп, изключително лесно взаимодействие и иновативни технологии за обмяна на информация. Този канал може да бъде използван както за продажби, маркетинг и обслужване на клиенти, така и за мигновено комуникиране на важна информация“, сподели Атанас Райков, генерален мениджър на Viber за Централна и Източна Европа.

С Публичните акаунти брандовете затвърждават връзката си с потребители по още по директен и персонализиран начин. Ако досега дадена компания разполагаше с публичен чат, за който потребителите могат да се абонират и следят през специален таб, сега вече тя има и индивидуален профил, в който всеки потребител на Viber може да зададе въпрос или да получи ценна информация за продуктите или услугите на компанията. Това се случва персонално или чрез помощта на чат-ботове, които са една от горещите теми в технологичния свят в последно време. Потребителите могат да получат бързо и лесно отговор на въпроси, свързани с ежедневието им като къде е най-близкия търговски обект, актуални продукти и промоции, или просто забавно и полезно съдържание като дневен хороскоп или прогноза за времето. Крайната цел на този нов вид интеракция е общуване с компаниите посредством чат – точно както го правят и със своите семейства и приятели. Всички профили на компании могат да бъдат открити в таб Public на Viber-приложението.

„Благодарение на новите възможности на Viber, клиентите ни още по-лесно ще могат да общуват с нас по удобен и модерен начин. С публичния ни акаунт се стремим да предоставяме още по-качествено обслужване и мигновено споделяне на информация, от която клиентите ни се интересуват“, каза Ани Ангелова, Изпълнителен директор на Райфайзенбанк с ресор Банкиране на дребно. „Непрекъснато работим в посока увеличаване на  възможностите за директна онлайн комуникация, за да улесним ежедневното банкиране и удовлетворим нуждите на клиентите си“, допълни тя.

Публичните акаунти на Viber позволяват по-голяма свобода в описанието, което брандовете споделят за себе си, както и посочване на локация и данни за контакт. Със създаването на публичния акаунт администраторът и участниците в него получават силни и лесни за ползване инструменти за директна и индивидуална комуникация. Така марките “оживяват” във виртуалния свят на публичните акаунти, за да изградят здрава връзка със своите потребители.

Публичните акаунти дават възможност на бизнеса да използва различни канали за общуване с последователите си, например чрез информация от тяхната CRM система; чрез индивидуални чатове на живо или чрез чат-ботове. Ботовете представляват готови шаблони с отговори на най-често срещаните въпроси на потребителите, с които администраторът ускорява и оптимизира комуникацията с клиентите, правейки я по-интуитивна. Възможните отговори се генерират с помощта на машинно обучение (machine learning) и изкуствен интелект (AI). Предвижда се ботовете да се ползват основно за обслужване на клиенти, като те могат да се персонализират според предпочитанията на бранда.

В допълнение, с новите функции, Viber дава и много повече информация (KPI) за бизнеса – брой последователи, харесвания, коментари, споделяния и др., с които компаниите по-лесно да анализират поведението си.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *