Психолози: смартфоните не вредят на учебния процес

Група психолози от Центъра за изследване на съвременното детство (Русия) са направили изследване, резултатите от което опровергават мита за лошото влияние на съвременните устройства върху успеваемостта на децата в училище. Те съветват учителите по-активно да използват смартфони и таблети при усвояването на материала.

В своя отчет изследователите отбелязват, че не са открили връзка между постиженията в учебния процес и използването на устройства по време на урок. Ако урокът е скучен, със смартфони се забавляват както изоставащите, така и отличниците. Устройствата обаче могат да се използват не само за развлечение, но и за търсене на полезна информация. Така например, почти три четвърти от московските тийнейджъри (16-18 години) използват мобилните устройства по време на урок за достъп до образователни ресурси.

Учените отбелязват, че учителите трябва по-търпеливо да се отнасят към това, че децата по време на урок поглеждат в смартфоните и таблетите. Освен това, според психолозите, забраната за използване на мобилни устройства забавя прогреса и пагубно влияе на отношенията между ученици и педагози.

В рамките на изследването са анкетирани 3194 души.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *