Група психолози от Центъра за изследване на съвременното детство (Русия) са направили изследване, резултатите от което опровергават мита за лошото влияние на съвременните устройства върху успеваемостта на децата в училище. Те съветват учителите по-активно да използват смартфони и таблети при усвояването на материала.
В своя отчет изследователите отбелязват, че не са открили връзка между постиженията в учебния процес и използването на устройства по време на урок. Ако урокът е скучен, със смартфони се забавляват както изоставащите, така и отличниците. Устройствата обаче могат да се използват не само за развлечение, но и за търсене на полезна информация. Така например, почти три четвърти от московските тийнейджъри (16-18 години) използват мобилните устройства по време на урок за достъп до образователни ресурси.
Учените отбелязват, че учителите трябва по-търпеливо да се отнасят към това, че децата по време на урок поглеждат в смартфоните и таблетите. Освен това, според психолозите, забраната за използване на мобилни устройства забавя прогреса и пагубно влияе на отношенията между ученици и педагози.
В рамките на изследването са анкетирани 3194 души.