Марки като Бохемия, Lidl, Дерони Coca-Cola, Nivea и Adidas предлагат най-доброто съотношение цена-качество според българите, сочат данните от ново пазарно проучване Best Buy Award за периода 2019/2020 г. на международната организация ICERTIAS – International Certification Association GmbH.
Българските потребители бяха анкетирани върху приблизително 90 различни икономически и неикономически категории от разнообразни сектори като търговия на дребно, хранителни продукти, козметика, битова техника, телекомуникации и финанси.
Проучването беше проведено от ICERTIAS през януари 2019 г. При него беше използван онлайн въпросник за анкетиране на представителна извадка от 1200 български интернет потребители на възраст над 15 години, по метода CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness).
Сред победителите в независимото пазарно проучване Best Buy Award 2019/2020 са: Lidl, които бяха обявени за символ и най-добър пример за доставчик с най-добро съотношение цена-качество в България, както и за победител в категорията „верига супермаркети за търговия на дребно”; Бохемия в категорията „туристическа агенция”; Горна баня в категориите за „газирана вода“ и „негазирана вода“; Gorenje в категорията „производител на бяла техника”; Армеец в категорията „застрахователна компания” и Shell в категорията „бензиностанции”.
Някои от победителите в останалите категории включват: Зора (магазини за търговия на дребно с бяла техника и кухненско оборудване); Nivea (душ гелове); Rexona (дезодоранти); Garnier (шампоани за коса); Астера (пасти за зъби); Арома (кремове за лице); Дерони (кетчуп); Кен (кренвирши); Chio (чипс); Победа (бисквити); Верея (мляко); Maggi (супи, подправки за готвене); Philadelphia (сирене за мазане), Milka (шоколади); ДСК (банка); Toyota (семейни автомобили); Asus (лаптопи); eMag (онлайн магазин); Adidas (спортни обувки); Happy Bar & Grill (верига ресторанти), H&M (магазин за облекло) и Coca-Cola (газирани безалкохолни напитки).
Синият знак за качество Best Buy Award помага на клиентите в търсенето и закупуването на продукти и услуги на техния местен пазар, които други потребители въз основа на своя опит вече са определили като най-добрите по показателя „съотношение цена-качество” (най-висока стойност спрямо цената).