Проучване на Gemius разкрива интересни факти за онлайн пазаруването у нас

Над 40% от българите нямат против да пазаруват употребявани стоки онлайн. Близо половината от българските мъже са готови да си купят онлайн употребявани стоки, предложени чрез обяви от потребители. При жените, всяка трета потребителка пазарува стоки втора ръка в мрежата.

Това показват данните от проучване на Gemius, изготвено по поръчка на водещия сайт за безплатни обяви Prodavalnik.com.

Проучването е направено сред 1100 интернет потребители в България на възраст 15-65 години, живеещи в големи, средно големи и по-малки градове.

Тенденцията на повишено търсене на запазени стоки втора употреба е сред водещите причини за популярността на Продавалник – все повече онлайн потребители са готови да продадат личните си вещи онлайн.

Мъжете в изследването заявяват, че купуват по обява най-често техника, принадлежности, свързани с хобита и предмети с антикварна и колекционерска стойност.

Жените се интересуват повече от изгодни покупки на дрехи, бижута, обувки и аксесоари втора ръка.

Според изследването, Prodavalnik.com е най-популярният сайт за безплатни обяви от общ тип. Потребителите споделят, че там намират голямо разнообразие от стоки на добри цени, които могат да бъдат разгледани бързо и филтрирани по даден признак.

Въпреки че е сайт за безплатни обяви, изследването показва още, че Prodavalnik.com е на първо място по популярност дори сред сайтовете за електронна търговия, като изпреварва еBay и Grabo.

Един от всеки трима анкетирани познава и ползва и друга платформа на Allegro Group – Pazaruvaj.com.

Нагласи към онлайн пазаруването

60% от българските потребители са пазарували онлайн, а 99 на сто са наясно с възможността да пазаруват в мрежата.

Интернет се оказва най-популярният източник на потребителска информация за различни продукти.

Над 50% от участниците в изследването споделят, че търсят информация за музика, книги, филми, туристически услуги и техника именно в мрежата.

Повече от 70% от участвалите в изследването на Prodavalnik.com изтъкват като основни причини в подкрепа на онлайн пазаруването възможността да спестят време и пари, да направят поръчката по всяко време, да получат доставката у дома, да се сдобият с трудно откриваеми стоки, да участват в промоции и в крайна сметка – да пазаруват на цени, по-ниски от тези, в традиционните магазини.

Българинът е готов да отдели все по-голяма сума за покупки през интернет. За 20% от анкетираните средната цена на покупката е между 26 и 100 лв, а при други 20% сумата се покачва от 101 до 250 лв.

Кой? Какво? Откъде?

Сред най-популярните продукти, закупени онлайн, са дрехите и бижутата, както и книги, музика и филми, козметика и спортно оборудване.

Стимул за преобладаващата част от анкетираните жени са специалните оферти и отстъпки, както и по-атрактивното и пълно представяне на продуктите, тяхното голямо разнообразие, съчетани с по-бърза доставка.

Като цяло, мъжете са по-активни купувачи в онлайн пространството, като най-често пазаруват уреди и електроника. Мъжете са и по-активни онлайн продавачи.

Според българския онлайн купувач най-добрият начин на плащане е наложеният платеж – 50% от тях искат задължително да видят стоката, преди да платят за нея.

В Продавалник покупко-продажбите се основават на локален принцип – потребителите имат възможност да получат стоката си чрез лично предаване.

Мобилна онлайн търговия

6% от анкетираните купуват продукти през мобилния си телефон, като жените са по-активни в това.

Типична честота на закупуване на стоки онлайн чрез мобилен телефон е „няколко пъти в годината“, посочена от един от трима анкетирани.

Само 17% се възползват от мобилната онлайн търговия редовно – няколко пъти на месец или по-често.

Стойността на покупката, заплатена по този начин, надхвърля 50 лева при 25% от анкетираните.

Преобладаващата част от анкетираните, които пазаруват онлайн и през мобилни телефони, най-често използват наложен платеж като метод на плащане или малко по-рядко – на платежни услуги.

Новата мобилна версия на Продавалник

В края на юли най-големият сайт за безплатни обяви Prodavalnik.com стартира нова мобилна версия на платформата. Тя помага на потребителите да прелистват обявите в отделните категории, без да стоят пред компютъра. Така докато са на почивка, на опашка, на детската площадка или в задръстване, те няма да пропускат изгодните предложения, направени от други потребители.

Освен че се зарежда бързо, мобилната версия на сайта предлага по-лесно четене на обявите на екрана на смартфон или таблет.

Стъпките към мобилната версия са много лесни – в браузъра се въвежда познатият адрес www.prodavalnik.com и се избира менюто Моят Продавалник, като в този случай в сайта може да се влиза и без регистрация –  направо през персоналния Facebook профил.

Освен покупка, през новата мобилна версия може да се публикува обява, да се качи снимка, както и да се провери дали стоката, която търсиш, я има в твоя град.

Като екстра за повече удобство, е възможно и директно избиране от мобилния телефон на продавача чрез публикувания в обявата номер.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *