Motorola MILESTONE официално стъпва от днес на българския пазар. Вносителите на смартфона у нас избраха мрежата на VIVACOM за ексклузивното разпространение на най-нашумелия модел на американския гигант. Телекомът ще предлага устройството на преференциална цена от 599,90 лв, което е близо 50% по-евтино от средната му цена на пазара в момента. Досега Motorola MILESTONE е представен само в САЩ, Франция, Италия, Германия, Великобритания, Аржентина и Бразилия.
Телефонът често е наричан „убиецът на iPhone”, защото успя да бие по продажби устройството на Стив Джобс в САЩ. Motorola MILESTONE е с набиращата все по-голяма популярност операционна система Android, при това – в най-актуалната и версия 2.1. Изработен от висококачествени материали, той е едно от най-тънките устройства с QWERTY клавиатура. Смартфонът притежава капацитивен сензорен 3,7“ (9,4 см) дисплей, 5 Mpxl камера с двойна LED светкавица, 600 MHz процесор, GPS, 8 GB карта памет, Wi-Fi и 3G за високоскоростен интернет в мрежата на VIVACOM.
Платформата на Motorola MILESTONE го превръща в часовник, мултимедиен плейър, GPS навигатор или дигитална рамка за снимки. Устройството е снабдено още с Motorola Media Link и Motorola Phone Portal, които позволяват на потребителите да управляват и споделят медийно съдържание през компютъра, телефона и мрежата, както и със системата CrystalTalk, която регулира високото качество на връзката по време на разговор. Телефонът разполага с пълния комплект приложения на Google – Google Search, Google Maps, Google Mail, YouTube и Google Talk.
VIVACOM предлага ексклузивно Motorola MILESTONE с абонамент за новата си тарифна линия UniCall. Новият абонамент е с включени 100 часа разговори на месец към всички оператори в страната и 100 МB безплатен трафик за сърфиране в интернет през мобилен телефон за 70 лева на месец. Цената от 599,90 лева е валидна при сключване на двугодишен договор с UniCall XL.
В момента дела на смартфоните в мрежата на VIVACOM е близо 10 %, като очакванията на компанията са в рамките на 2010 г. той да достигне 16-17 %. Проучванията сочат, че все още малка част от потребителите използват мобилен интернет, но техният брой се удвоява на всеки 7 месеца. Очакванията са този темп да се запази най-вече с по-широкото навлизането на пазара на смартфоните и нарастващата популярност на мобилните приложения. Приходите от данни също нарастват бързо и се нареждат на трето място след тези от разговори и SMS, с тенденция до две години те да изпреварят по обем приходите от SMS.