Производството на електромобили ще доведе до закриването на 75 хил. работни места

Производството на електромобили ще доведе до закриването на 75 хил. работни места в сектора за производство на двигатели в Германия до 2030 година. Това сочи проучване на института “Фрауенхофер” по поръчка на синдиката IG Metall, цитирано от “Франс прес”.

От общо 210 хил. работни места в производството на двигатели към автомобилните компании и техните доставчици 100 хил. ще изчезнат с увеличаването на електрическите автомобили, а около 25 хил. ще бъдат създадени.

Проучването се основава на сценарий, при който до 2030 година по пътищата на Германия ще има 25 процента електромобили и 15 процента хибридни модели. Това развитие отговаря на европейските цели за намаляване на въглеродните емисии и създаване на инфраструктура за презареждане на електромобили.

В момента електрическите и хибридните коли са едва между 1 и 2 процента от германския автомобилен парк.

Автомобилният сектор в Германия има над 800 000 работни места при общо 44.3 милиона души в активна трудова възраст към 1 януари. Проучването обаче е съсредоточено само върху областта на производството на двигатели.

“Някои доставчици няма да могат да адаптират икономическите си модели, особено в малките и средните предприятия”, предупреди председателят на IG Metall Йорг Хофман. “Отражението може да бъде много голямо в някои региони, където няма алтернативна заетост”, допълни той.

За производството на един милион бензинови двигателя са необходими 3990 работници, докато за направата на електрическите системи, които не са толкова сложни, са достатъчни 1840 души. Електрическият двигател се нуждае от 20 пъти по-малко части, отколкото традиционните двигатели, според оценка на Съюза на германското машиностроене (VDMA).

Германската автомобилна промишленост включва най-големите автомобилостроители в света като Volkswagen, Daimler и BMW, но тя често е критикувана за закъснението в прехода към електромобили – пазар, на който засега доминират американските конкуренти като Tesla, както и китайските производители.

С промяната в потребителските навици и след кризата с манипулираните дизелови двигатели на Volkswagen през 2015 година големите автомобилостроители обявиха инвестиции за десетки милиарди евро в електрически и безпилотни автомобили.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *