Производителите на смартфони искат да намалят темпото

Големите производители на смартфони, такива като HTC, Research In Motion (RIM), Sony и Motorola Mobility ще бъдат принудени да коригират своите стратегии за сметка на съкращаване на количеството нови модели. Такава прогноза прави сайтът DigiTimes, като се позовава на източници в отрасъла. Експертите считат, че само концентрирането на ресурси и маркетинг в определени модели ще позволи успешната конкуренция на този пазар. Пример за това е компанията Samsung, която тръгна по стъпките на Apple и значително увеличи дела си на пазара, като съсредоточи усилията си в разработката на един-два флагмански модела всяка година. Тримесечните продажби на новия модел iPhone могат да достигнат 30 млн. броя, а Samsung успя да реализира 10 млн. Galaxy S II в течение на 6 месеца от старта на този модел.

Новите стратегии ще позволят на производителите да икономисат от разходи за маркетинг, като развиват по-тесни връзки с доставчиците на компоненти, както и като подобрят контрола над качеството на изделията и оптимизират логистиката. От друга страна, тази насоченост на стратегиите може да предизвика остра конкуренция сред ODM производителите за сметка на намаляване на количеството нови проекти и концентрацията в определени модели.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *