Според данни на IDC, Apple е успяла да увеличи продажбите на iPhone за първото тримесечие на годината, въпреки общия спад на световния пазар, а нов доклад на Counterpoint показва, че за американския пазар скокът е рекорден. Продажбите на емблематичния смартфон са се увеличили с 16% на годишна база, което е и нов рекорд, като се има предвид 11% спад на пазара като цяло.
Apple е доставила 16 милиона iPhone за първото тримесечие в САЩ, което й осигурява 42% дял от американския пазар и това е почти двойно на този на Samsung, която е с 22% и намаление от 4% на годишна база. Сегментът супер-премиум на Apple представлява 20% от общите продажби в САЩ през първото тримесечие, докато този на корейския й конкурент е едва 8%. Общо шест от десетте най-продавани в страната смартфони са iPhone, въпреки че Counterpoint ги разбива и според паметта, което дава на iPhone X две позиции:
Всъщност до скоро имаше не малко скептицизъм по отношение на цената на iPhone X, а анализаторите се чудеха колко далеч може да стигне Apple, отвъд границата от 800 долара, но Counterpoint твърди, че т.нар. супер-премиум сегмент сега представлява 28% от американския пазар, а продажбите на Galaxy S9 са „бавни“ и стимулирани предимно от щедри промоции.
Както може би си спомняте, по-рано този месец Strategy Analytics обяви, че iPhone X е най-продавания смартфон в света, а Canalys потвърди, че той доминира и в Европа.