Прогнози за туризма в пост – ковид ерата

 

Вижте как сегментът ще излезе от кризата и как ще се преобрази през следващите месеци

 

По всичко личи, че и тази година ще е трудна за туристическия сектор, който е сред най-силно засегнатите от кризата с COVID-19. Добрата новина все пак е, че браншът вече се приспособява към новата ситуация, въвежда нови практики, технологии и модели на работа. А ако ваксинацията върви добре и третата вълна не се окаже твърде сериозна, мнозина очакват постепенно възстановяване на българския туризъм и постигането на по-добри резултати, в сравнение с 2020 година.

 

“В тези условия дигиталните технологии ще играят все по-значима роля за възстановяването на доверието в българските хотели. Важен фактор ще бъде и гъвкавостта, която ще позволи на играчите в сектора да реагират бързо на динамично променящата се обстановка” – споделя Свилен Петков, основател на българската туристическа платформа Luxury Discounts. Компанията неотдавна стартира своята инициатива “Безопасна почивка”, за да акцентира върху сигурността и безопасността в хотелите. Ето и някои от най-значимите тенденции, които според екипа на платформата, ще оказват влияние на бранша през следващите месеци.

 

Повече локални почивки

 

Затруднените презгранични пътувания принудиха туристите както у нас, така и по света да потърсят нови изживявания на територията на собствените си държави. Затова и очаквано хотелите у нас ще продължават да разчитат на български туристи. Добрата новина е, че според проучване на Luxury Discounts, проведено сред над 1000 българи, голяма част от тях продължават да имат интерес към пътувания с цел почивка.

 

Нови и по-креативни туристически оферти

 

За привличането на туристи, хотелите ще разчитат на повече креативност в офертите си. Те ще включват възстановителни процедури за хора, прекарали Ковид-19, както и популяризирането на “свободни от ковид зони” – т.е. такива, в които няма никакви случаи на болестта.

 

По-гъвкави условия за разплащане

 

В тази динамично променяща се обстановка хотелите и туристическите платформи ще трябва да гарантират на туристите, че те няма да изгубят парите си, вложени предварително в резервации. Това е и причината в много от хотелите, с които работи платформата Luxury Discounts, да предлагат пълно възстановяване на сумата до ден преди самото настаняване. Тепърва предстои да виждаме подобни гъвкави модели, което ще гарантира на почиващите сигурност не само за тяхното здраве, а и за парите им.

 

Иновации

 

В опита си да осигурят по-висока степен на безопасност, хотелите ще внедряват все повече безконтактни плащания, както и гласови асистенти и услуги, които елиминират нуждата от докосване на общи повърхности. Липсата на физически контакт, избягването на струпване на хора, както и дезинфекцията са в основата на повечето хотелски иновации.

 

Противоепидемиологичните условия ще са “новите хотелски звезди”

 

Все повече почиващи ще изискват предварително информация за направеното от хотелите в областта на противоепидемиологичните мерки, преди да се настанят в тях. Засилената хигиена ще продължава да бъде норма, а дезинфектантите, мокрите кърпички и маските – да ни придружават навсякъде и през тази година. “Стартирайки нашата кампания #безопаснапочивка, ние целим да акцентираме върху добрите практики в тази област и да помогнем на българските туристи да изберат сигурни хотели, където ще почиват спокойно” – споделя още Свилен Петков.

 

По-кратки маршрути и близки дестинации

 

Съвсем естествено в условията на пандемия хората, които решат да предприемат пътуване, предпочитат то да е до по-близка дестинация. Никой не иска нова извънредна ситуация да го завари на другия край на света. В добавка – използването на собствен автомобил ще бъде все по-предпочитано пред самолети, автобуси и влакове, когато е възможно. А това е още един фактор в полза на по-близките дестинации.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *