post

Приходите на групата се увеличиха с 95% до 2,2 млрд. $ (1,8 млрд. £) от 1,1 млрд. $ (0,92 млрд. £) през 2022 г.

 

Revolut публикува своя годишен доклад за годината, приключваща на 31 декември 2023 г.

Nik Storonsky, CEO на Revolut, казва: „Тази година направихме най-големите си стъпки в мисията си да предоставим най-добрия продукт и най-доброто потребителско изживяване с оптимална стойност за клиентите по света. Клиентската ни база се разширява с впечатляващи темпове, а диверсифицираният ни бизнес модел продължава да стимулира изключителните финансови резултати, като през 2023 г. реализираме приходи от над 2,2 млрд. $ и рекордна печалба преди данъци от 545 млн. $. С нетна печалба от 428 млн. $ 2023 г. е третата ни поредна печеливша година”.

„Всеки ден нашите продукти създават стойност за нови клиентски сегменти и нови глобални пазари. Оставаме ангажирани с продължаващото кандидатстване за банков лиценз в Обединеното кралство в допълнение към въвеждането на приложението Revolut на нови пазари и клиенти по целия свят. Дори когато шест месеца след началото на годината надхвърляме 45 милиона глобални клиенти на дребно, Revolut остава готов за експоненциален растеж през 2024 г. и след това, продължавайки да предефинира пейзажа на финансовите услуги, какъвто го познаваме.”

Revolut постигна рекордни печалби и ръст на приходите, като същевременно се ориентира във все по-сложна геополитическа, макроикономическа и регулаторна среда.

  • Приходите на групата се увеличиха с 95% от 1,1 млрд. $ (0,92 млрд. £) през 2022 г. до 2,2 млрд. $ (1,80 млрд. £).
  • Revolut е с нетна печалба вече три поредни години:
    • Печалбата преди данъци е 545 млн. $ (438 млн. £), а нетната печалбанараства до 428 млн. $ (344 млн. £) от 7 млн. $ (6 млн. £) през 2022 г.
    • Маржът на нетната печалба за годината е 19%, което отразява присъщата ефективност и мащабируемост на бизнес модела на Revolut, подобрените единични партньорски разходи и непрекъснатия растеж на потоците от приходи с висок марж.

Диверсификацията на приходите на Revolut продължава да стимулира устойчив растеж, като през 2023 г. нито един продуктов поток или държава не съставлява повече от 30% от общите приходи.

  • През годината Revolut добави почти 12 млн. нови клиенти в световен мащаб, което е най-високият годишен ръст в историята на компанията, а общият им брой достига 38 млн. през 2023 г.
  • 70% от новите клиенти на дребно са се присъединили органично или са били препоръчани от техен познат. Растежът „от уста на уста“ се допълва от допълнителни инвестиции във функциите за маркетинг и продажби, включително за Revolut Business, който до края на годината присъединява по 20 000 МСП (малки и средни предприятия) всеки месец.
  • Този ръст беше последователен във всички потоци на приходите на диверсифицирания бизнес модел на Revolut, като все повече клиенти се ангажираха с повече от нашите продукти:
    • Карти и обмен: 605 млн. $ (486 млн. £), ръст с 59% от 379 млн. $ (306 млн. £);
    • Валутен обмен и благосъстояние:491 млн. $ (395 млн. £), ръст с 46% от 334 млн. $ (270 млн. £);
    • Абонаменти: 303 млн. $ (244 млн. £), ръст с 53% от 196 млн. $ (159 млн. £);
  • Общите баланси на клиентите се увеличиха от 16,4 млрд. $ (13,2 млрд. £) на 22,7 млрд. $ (18,2 млрд. £).
  • Благодарение на разширените касови възможности, по-високите клиентски депозити, наред с попътния вятър от повишаването на лихвените проценти на централните банки и ускоряването на кредитния портфейл, доходите от лихвинарастват до 621 млн. $ (500 млн. £) през 2023 г. в сравнение със 102 млн. $ (83 млн. £) през 2022 г.
  • Използването от клиентитесе ускори, като обемът на трансакциите се увеличи с 58% и достигна близо 870 млрд. $ (700 млрд. £). Месечните трансакции към декември 2023 г. възлизат на 590 млн., което е ръст от 73%.
  • Все повече клиенти приемат услугите на Revolut чрез платени абонаменти,с 41% ръст на клиентите, избрали платен план.
  • Към юни 2024 г. Revolut е най-изтегляното приложение в категорията „Финанси“ в Европа,като заема първо място в 17 държави.
  • Компаниятаразшири дейността си на нови пазари, включително в Бразилия и Нова Зеландия, с което глобалното й присъствие достигна 38 държави.

 Фокусирайки се върху основните банкови услуги в Европа, Revolut удвои реинвестирането в подкрепа на бъдещия растеж, включително разработване на продукти и експанзия на нови пазари.

  • 300 млн. $ (241 млн. £) бяха отделени за реклама и маркетинг, за да допълнят органичния ни растеж. Освен това увеличихме екипа си за B2B продажби до над 900 служители към края на 2023 г., тъй като се стремим да обслужваме по-добре нуждите на по-големите предприятия. Общият брой на служителите се увеличи с 38% на годишна база до 815
  • Revolut разработи и нови местни функции на ключови европейски пазари:
    • IBAN: Компанията разшири предлагането на местен IBAN за клиенти на дребно във Франция, Ирландия, Испания и Нидерландия.
    • Кредити: Лични заеми бяха пуснати на пазара във Франция, Германия и Испания, както и кредитни карти в Ирландия и Испания.
    • Спестявания и Фондове: Фондовете на паричния пазар стартираха в 22 държави от ЕИЗ, като от стартирането им балансите достигнаха почти 1,9 млрд. $ (1,5 млрд. £).

Перспективи за 2024 г.:

  • Продължаващ ръст на клиентите: Към юни 2024 г. Revolut има 45 млн. клиенти в световен мащаб, което представлява увеличение от 7 млн. през първите 6 месеца на годината. Компанията е на път да надхвърли 50 млн. клиенти до края на финансовата 2024 г.
  • Разширяване на продуктите и функциите: В допълнение към пускането на съществуващия пакет от продукти на повече пазари, през първите шест месеца на 2024 г. Revolut стартира:
    • eSIMs: Предоставяне на възможност на клиентите да купуват пакети за телефонни данни чрез приложението Revolut, което означава, че навлизаме в сферата на нефинансовите услуги (предлага се в Обединеното кралство и на избрани пазари в ЕИЗ).
    • RevPoints:Програмата за лоялност на Revolut, която дава възможност на клиентите да печелят точки от всекидневни разходи (налична на избрани пазари в ЕИЗ).
    • Revolut Robo-Advisor:Полуавтоматичен инструмент, който използва алгоритми за управление на инвестиционни портфейли, позволявайки на клиентите да инвестират в диверсифициран портфейл, без да прекарват часове в проучвания и непрекъснато управление на портфейлите си (предлага се в САЩ и ЕИЗ).
    • Ново глобално седалище: Revolut обяви сделка за преместване на глобалното си седалище в сградата YY в Canary Wharf. Преместването ще спомогне за бъдещото разрастване на британските и глобалните операции на Revolut.

 Фокус върху България

  • В България към 31 декември 2023 г. Revolut обслужва над 725 000 клиенти на дребно. Базата от клиенти на дребно се е увеличила с 44%, докато базата от клиенти на Revolut Business е нараснала с 55% (2023 г. спрямо 2022 г.).
  • Към 31 декември 2023 г. българските клиенти са депозирали в сметките си над 323 млн. £ (+55% през 2023 г. спрямо 2022 г.).
  • Почти 39 милиона плащания и трансакции на банкомати са извършени от българските клиенти през 2023 г. (+84% през 2023 г. спрямо 2022 г.). Над 80% от тях са направени в страната, което предполага, че Revolut все повече се използва като банка за ежедневни разходи на пазара.
  • През 2024 г. българската клиентска база на дребно се е увеличила с 16% през първите 6 месеца в сравнение със същия период на 2023 г. и е на път да надхвърли милион клиенти до началото на следващата година.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *