Клиентите на абонаментните програми на GLOBUL се увеличиха с над 11% през второто тримесечие на годината, в сравнение със същия период на 2010 г. и вече наброяват 2,4 милиона, което е над 60% от всички клиенти на компанията.
Към края на юни 2011 г., общият брой на клиентите на GLOBUL надмина 4 милиона, което е ръст от 2,1% в сравнение със същия период на миналата година.
Тенденциите на българския телекомуникационен пазар от последната година продължават да се наблюдават и през второто тримесечие на настоящата година. Сложната макроикономическа обстановка води до запазване на ниските нива на потреблението в условията на пазар, който като цяло е вече близо до точката на насищане, с проникване на мобилните услуги от над 140%. Засилената конкуренция доведе до още по-силен спад в крайните потребителски цени на телекомуникационните услуги в бизнес сегмента.
Мобилните услуги за пренос на GLOBUL отбелязаха сериозен ръст през второто тримесечие на годината като клиентите на тези услуги се увеличиха с над 180% спрямо същия период на миналата година.
Чувствителен растеж се наблюдава и в броя на потребителите на фиксираните услуги на оператора, които достигнаха близо 180000.
Миграцията на потребители на предплатени услуги към абонаментните програми на GLOBUL продължава макар и не толкова интензивно колкото през 2010 г. и това като цяло доведе до намаляване на общия брой потребители на предплатените услуги на GLOBUL.
Приходите от услуги на GLOBUL през второто тримесечие на 2011 г. намаляха с 6,6% спрямо същия период на миналата година, най-вече поради по-ниските цени за терминиране и засилената конкуренция в корпоративния сегмент.
Независимо от тази сложна икономическа обстановка, през месеците от март до юни GLOBUL и GERMANOS успяха да намалят разходите си с над 2,5% спрямо второто тримесечие на 2010 г. чрез целенасочени мерки за рационализиране на разходите най-вече в дистрибуцията, рекламата и администрацията. В резултат от тези мерки, печалбата преди лихви, данъци и амортизации на компанията за тримесечието намаля само с 6,8%.
Средното месечно потребление на клиентите на GLOBUL през второто тримесечие на 2011 г. продължи да се увеличава и достигна 151 минути на месец или с 13% повече от същия период на миналата година. Средният приход от един потребител достигна 15,70 лв., което е с 10% по-малко от второто тримесечие на 2010 г.