Приходите на Мтел са се повишили с 4,5% за третото тримесечие на 2016 година. Това показват обявените в четвъртък финансови резултати на Telekom Austria Group. Ръстът е ясен знак за ускоряване на позитивния тренд и стабилизиране на резултатите на компанията.
Основните причини за позитивните финансови резултати са увеличение на продажбите на мобилни услуги за частни клиенти, фиксирани услуги и устройства. За първи път от много време насам има увеличение на приходите от мобилни услуги – с 5,2%. Това се дължи главно на позитивния тренд при услугите на частни клиенти, които растат с 4,3%. Приходите от фиксирани услуги също се увеличават с 1,9%, а приходите от продажби на устройства са пораснали с 66% спрямо същия период на 2015 година.
Тези положителни тенденции показват, че стратегията на компанията с нови продукти във всички сегменти и придобиването на blizoo дава резултат. Особено при фиксираните услуги унифицирането на портфолиото на Мтел и blizoo оптимизира процесите и направи услугите на компанията по-лесно достъпни за клиентите. Освен това през това тримесечие Мтел пусна на пазара и много иновативни продукти като Net Box, MyKi и други, които направиха компанията по-конкурентна, създадоха нови приходи и дадоха възможност за upselling на традиционните услуги. Засилва се и монетизацията на 4G услугите. При устройствата се забелязва ясен ръст на продажбите на 4G-enabled смартфони.
Всички тези нововъведения спомогнаха средният приход от абонат (ARPU) на Мтел да се увеличи с 5% до 5,8 евро, на фона на трудната икономическа ситуация.
Клиентите на мобилни услуги спадат с 4,2% до 4,116.8 млн. главно заради намаление на клиентите на предплатени услуги поради фокуса на компанията върху клиентите на договор. За сметка на това броят на клиентите на договор се увеличава с 1,1% до 3,496 милиона. Фиксираните абонаменти също нарастват с 2,0% до 1,019 млн. заради популярността на комбинираните оферти с телевизия и повишено търсене на домашен интернет.
Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) на Мтел пада с 4,7% до 36,1 млн. евро. Причината е увеличените разходи на компанията, което се дължи на два фактора: по-високата стойност на продадените устройства, поради повишеното търсене на смарт телефони и таблети и по-високите разходи за свързаност, поради нарастващата популярност на услуги с включени минути към всички национални мрежи.