Изследователите Петер Каувелс и Дидие Сорне от Швейцарското висше училище в Цюрих (ETH Zurich) твърдят, че да се оценят социалните мрежи е много по-просто, в сравнение с компания, произвеждаща стоки или предлагаща услуги. Като вземат предвид зависимостта на доходите на притежателите на мрежата от броя на нейните потребители, специалистите определят рентабилността на Facebook на 29% и годишната печалба от един акаунт на $3,5.
Според техните разчети, неограниченото експоненциално нарастване на броя на потребителите би качило цената на Facebook на $32,9 милиарда. Но в този случай количеството регистрирани в тази мрежа ще надвиши населението на цялото земно кълбо. Затова са използвани по-реалистични математически модели – такива, каквито използват биолозите да преброят например популацията на зайците. Този подход показва $15,3–20,2 млрд, което е съществено по-ниско, отколкото оценките на финансовите анализатори $65–100 млрд.
Тъй като и оценките на другите социални мрежи, такива като Twitter или LinkedIn също стремително летят нагоре, швейцарските специалисти предупреждават за нов финансов балон. Той няма да е толкова опасен и разпространен, както доткомите в края на 90-те години, но може сериозно да разклати и без това неособено устойчивата американска икономика.