Потребителите на “Фейсбук” ще продължат да получават таргетирани реклами и след въвеждането на новите правила за защита на личните данни на Европейския съюз. Това заяви зам.-директорът по неприкосновеността Роб Шърман, цитиран от агенция “Ройтерс”.
Новият Общ регламент за защита на личните данни (GDPR) ще влезе в сила на 25 май и ще бъде най-голямата реформа в тази област от масовото разпространение на интернет.
Шърман обясни, че социалната мрежа ще поиска от европейците разрешение да използва данните им с многобройни цели, но няма да им даде възможност да се откажат от таргетираните реклами. Потребителите ще могат обаче да ограничат данните, до които рекламодателите имат достъп.
През идната седмица “Фейсбук” ще поиска от европейските си потребители разрешение да използва информацията им, но няма да даде възможност за отказ – вместо това изборът им ще бъде между “разрешавам и продължавам” и “смени настройките”. Втората опция ще даде на хората възможност да не споделят с рекламодатели политическите и религиозните си възгледи, нито какво са “харесали”.