При все по-честата употреба на мобилни устройства и сваляне на нови приложения, съвсем естествено е, че вижданията и очакванията на потребителите относно интернет се променят. Но по-изненадващ – и в крайна сметка по-важен, е фактът, че основните ни виждания за физическия свят също се променят. Доклад на Ericsson ConsumerLab показва, че прекарвайки повече време пред екрана, потребителите очакват и другите физически предмети да бъдат интерактивни и „свързани“ с мрежата.
„Анализирайки разширената употреба на мобилни устройства и услуги и наблюдавайки как младите поколения преминават от пасивни към интерактивни екрани, ние отворихме очите си“, каза Михаел Бьорн, Ръководител на проучването в Ericsson ConsumerLab. „Когато времето, прекарвано пред екрана, превишава времето, отделено за другите активности през деня, включително за работа, потребителите като че ли очакват светът да реагира по същия начин, като техните мобилни устройства.“
Ключови резултати
Компютрите и интернетът първоначално подражавали на физическия свят
Досега дигиталната среда бе проектирана така, че да отразява реалния свят, за да е по-лесно да я разберем. Но потребителите стават все по-малко зависими към неща от физическия свят, като настолни компютри, файлове, папки, кошчета и телефонни линии.
Изживяванията са по-истински на екрана
Днес хората застават пред екраните от най-ранна възраст, така че връзката между екрана и реалните преживявания е преобърната.
Вече искаме физическият свят да прилича на интернет.
Докладът прогнозира растящи очаквания към физическия свят – да бъде толкова интерактивен, колкото са екраните. Предметите трябва да могат да реагират на докосване и да работят с информация.
Ясно е, че потребителските очаквания към местата и предметите в ежедневието да бъдат свързани и интерактивни, също като устройствата, които имаме, ще увеличи очакванията им за бързо разрастване на „Интернет на нещата“.
Методология
Този доклад обединява резултатите от няколко скорошни проекти с оглед проучване на това, как потребителите започват да мислят за света като „Интернет на нещата“. Ericsson ConsumerLab черпи своите знания чрез глобална изследователска потребителска програма, базираща се на интервюта със 100 000 лица всяка година, в повече от 40 страни и 15 мегаполиса – статистически представляващи възгледите на 1,1 милиарда души.