Toshiba Europe GmbH активира широкия достъп до платформата за съдържание и услуги Toshiba Places за лаптопи и телевизори.
Точно както в голям търговски център, клиентите могат да посещават виртуални „магазини”, където се предлагат продукти от различни избрани партньори с интерфейс и избор на съдържание и услуги, съобразени със съответното устройство.
Toshiba Places е платформа, базирана в облака, която е достъпна през стандартен уеб браузър на PC и чрез специален интерфейс на телевизор.
Освен Music Place, който беше представен през януари 2011 г. на PC, потребителите вече могат да ползват разнообразно съдържание и услуги от новите Video Place, News Place, Game Place, App Place и Services Place с еднократна регистрация.
Освен това, Social Place позволява споделянето на фото и видео съдържание между различни потребители и устройства.
От април 2011 г. порталът ще бъде достъпен на все повече продукти и във все повече страни от Европа.
Бизнесът отива отвъд хардуера
„Toshiba Places разширява дейността на Toshiba в цифровите развлечения и компютрите отвъд основния фокус на компанията – създаването на хардуер”, коментира Томас Текентруп, Генерален мениджър Софтуер и услуги в Toshiba Europe. „Ние вече предлагаме музика и услуги за PC, но Toshiba Places ги прави лесно достъпни на обща платформа. Порталът добавя и нови категории от съдържание като видео и софтуер. Телевизорите логично са следващата голяма категория устройства, с които да свържем платформата, тъй като потребителите искат да имат повече начини за достъп до качествено съдържание – това е, което ви дава Toshiba Places!”
Портфолиото на Toshiba Places
Достъпът до Toshiba Places не е ограничен само до потребители на Toshiba, а е отворен за всички. В началото Toshiba Places включва следните „виртуални магазини”:
– Video Place (за телевизор и PC): Достъп до услуги „Видео при поискване” (Video on Demand) при абонамент или Pay-Per-View. Сред партньорите на Toshiba са: Acetrax, Viewster, Woomi, Box Office 365, Hit Entertainment и известни имена от Turner Broadcasting Group като Cartoon Network, Boomerang и Boing.
– Music Place (за телевизор и PC): Сваляне и стрийминг на музика. Със съдействието на 7digital за PC, Toshiba Music Place ще предлага и интернет радио ComFM, и подкаст портал на телевизора.
– Social Place (за телевизор и PC): Потребителите могат да качват видео и снимки и лесно да ги споделят със семейство и приятели. Със съдействието на Flickr и Dailymotion.
– News Place (за телевизор): Достъп до новини, спортна и друга актуална информация. В партньорство с L’Équipe, Pages Jaunes и много други.
– TV Place (за телевизор): Достъп до телевизионни справочници и услуги като BBC iPlayer във Великобритания или INA и NRJ във Франция.
– Game Place (за PC): Онлайн гейминг и игри за сваляне. Със съдействието на Wildtangent.
– App Place (за PC): Сваляне на платен софтуер от онлайн магазин на Toshiba.
– Services Place (на PC): Платено удължаване и разширяване на гаранцията, услуги за възстановяване на информация и още от онлайн магазина на Toshiba.
Еднократна регистрация за повече удобство
Веднъж щом потребителите са създали Toshiba акаунт, те вече имат достъп до съдържание и услуги от различни доставчици и през разнообразни устройства, без да има нужда да се регистрират за всяка услуга по отделно.
„Удобство, разнообразно портфолио и отлично потребителско преживяване при ползване на всяко от устройствата бяха основните приоритети при създаването на платформата Toshiba Places”, добави Текентруп.
Качествено преживяване на всички устройства
Когато разработва Toshiba Places, компанията обръща специално внимание на преживяването на потребителите.
„Тези, които ползват PC, са много свикнали с уеб средата, но все повече търсят подредена и добре обозначена навигация, за да намират по-лесно качествено съдържание,” сподели Томас Текентруп. „Ние предлагаме уеб-базирано преживяване с обичайния изглед и усещане, както и единна регистрация за достъп до всички „виртуални магазини” в портала.”
При телевизорите е по-различно – съдържанието трябва да се управлява лесно с дистанционното.
Потребителите, които ползват Toshiba Places ще намерят сходство в изгледа и ще се радват на удобството на еднократната регистрация и възможността да имат достъп до едно и също съдържание през различни устройства. Те могат дори да споделят част от това съдържание с други потребители, независимо през какво устройство го ползват.
„Преживяването е оптимизирано за всички продукти. Това е уникалното при Toshiba,” добави Текентруп.
Кай Хенигес, CEO на Viewster AG, заяви: „Toshiba създаде интелигентна платформа, която позволява на хората да ползват разнообразното видео съдържание, което Viewster предлага от всякакви устройства. Съвсем скоро ще имаме готовност да добавим нови функции, които ще подобрят удобството на нашата услуга в един многоекранен сценарий.”
С поглед напред
Toshiba планира да разшири достъпа до Toshiba Places през 2011 г. в повече страни, да направи платформата достъпна през повече устройства и да добави нови услуги – например споделяне на съдържание чрез популярни социални мрежи и съхраняване в облака.
За телевизорите Toshiba Places по план трябва да се превърне в централизиран хъб, който да обединява ефирни, широколентови и локални мрежи с цел унифицирано базирано на съдържанието преживяване за потребителите.
В бъдеще ново поколение приложения ще даде възможност за повече интерактивност и споделено преживяване между множеството устройства, които Toshiba предлага.