Печалбата от безпилотните автомобили може да не оправдае инвестициите

Преди година BMW стана най-големия автомобилен производител, който се отказа от самостоятелната разработка на самоуправляемите автомобили в полза на сътрудничеството с  Intel и Mobileye. През тази година компанията Daimler обяви подобен съюз с Bosch. Автопроизводителите твърдят, че това ще позволи да се увеличи броят на инженерите, участващи в разработката на автономните коли. 

Експерти в бранша обаче сочат пред Reuters друга причина за появата на подобни алианси. Производителите не са уверени, че робомобилите ще донесат висока печалба, очакването на която предизвика бум на инвестициите в началото. 

Сега компаниите, които произвеждат автомобили са склонни  да разделят инвестициите и риска с други играчи на пазара, даже ако за целта се наложи да се откажат от самостоятелното притежание на новата технология.  Според наблюдателите, новата тенденция указва за оттегляне от стратегията, която производителите следваха преди година, когато всеки от тях разчиташе да се справи с разработката на безпилотните автомобили самостоятелно. 

“Макар това да е значителен пазар, той може да не си струва гигантските инвестиции, които сега се наливат в него”, – цитира Reuters член на борда на директорите на един от германските производители. 

В борбата за новия пазар вече се включиха десетки компании – както автопроизводители, така и гиганти в IT отрасъла. Но даже към 2030 г самоуправляемите коли ще са само 10-15% от европейския пазар, предполагат анализатори от Frost & Sullivan. Което пък означава, че успех ще имат далеч не всички играчи.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *