Печалбата на Туитър (Twitter) се е повишила рязко през четвъртото тримесечие, подкрепена от рекламни приходи въпреки спада на потребителите на социалната мрежа, съобщи днес компанията, цитирана от Франс прес и БТА.
Платформата за кратки съобщения уточни, че през последните три месеца на миналата година печалбата й е била 255 милиона долара спрямо 91 милиона долара предходната година, а приходите й са се увеличили с 24 процента до 909 милиона долара.
Броят на активните месечни потребители обаче е спаднал до 321 милиона или с 9 милиона по-малко спрямо година по-рано и с 5 милиона по-малко спрямо предходното тримесечие.
Туитър съобщи, че ще спре да използва показателя месечна потребителска база и ще отчита “паричната стойност” на дневните активни потребители в САЩ и по света.
Използвайки този начин на измерване Туитър отчита потребителска база от 126 милиона по света или с 9 процента повече на годишна основа.
2018 година показа, че дългосрочната ни стратегия работи, каза главният изпълнителен директор на компанията Джак Дорси.
След отчета котировките на акциите на Туитър преди началото на официалната търговия рязко се понижиха с около 8 процента.
Жасмин Енберг от компанията за проучвания иМаркетър (eMarketer) каза, че резултатите въпреки всичко са положителни.
Печалбата на Туитър за четвъртото тримесечие доказва, че компанията все още може да увеличава приходите си без да нараства потребителската й база, каза тя.
Спадът на броя на месечните потребители вероятно е продължение на усилията на Туитър да премахване съмнителни профили, допълни тя.