Очаква се .bg- домейните да набират все по-голяма популярност в бъдеще

Интересувате ли се от домейни? А от SEO (Search Engine Optimization)? Искате ли да научите повече за имената на домейните с разширение .bg и културата им на ползване?

Проучване на българския стартъп Tool.Domains сочи, че имената на кирилица, така наречените IDN – Internationalized Domain Names, стават все по-употребявани – 20% от регистрираните домейни са от вида домейн.bg. Tool.Domains разполагат с база, която съдържа над 670 милиона домейна. По този начин те могат да филтрират почти всички регистрирани някога .bg домейни и да посочат различни факти, статистики и тенденции за пазара на този вид разширения.

Домейните на кирилица могат да сe ползват по-лесно от хора, които не владеят добре (или изобщо) чужд език. Изписвайки домейна на кирилица, според стартъпа, това го прави по-лесен за откриване и достъпен за по-широк кръг от хора. Благодарение на развитието на интернет и технологиите в днешно време, пазарът на домейни е по-голям от всякога. Всичко изброено дотук помага и зa по-лесното оптимизиране на сайтовете и по-доброто им позициониране в търсачките.

Богатството на домейн имена към днешна дата е огромно. От гледна точка на добрата оптимизация, която споменахме е хубаво домейн името да съдържа и бранда. Ако бизнесът е планиран за развитие на територията на България, добре е да изберете разширение .bg Така за търсещите машини ще стане ясно, че името е бранд, което ще му придаде допълнителна сила.

Друга част от проучването сочи, че все още няма много силни български сайтове с домейн на кирилица – първият се намира едва на 348 позиция в класацията на Alexa за ТОП сайтове в България. От комапнията все пак са оптимисти и вярват, че домейните на кирилица ще стават все по-силни. В топ 100 на същата тази класация има 45 български сайта с домейни на латиница – от вида domain.bg, въпреки присъствието на международни сайтове като Facebook, Google и други български сайтове с разширение .com.

Кои са най-често срещаните думи в .bg домейните?

Според Tool.Domains безспорен лидер е думата “Авто” и нейните производни – “ auto”, “avto”, “auto” и т.н. Ето и как продължава класацията на най-често срещаните думи:

– Първо място – победител остава “Авто” и нейните производни – 700 броя.
– Второто място е споделено между две групи домейн имена. С около 480 броя се нареждат домейн имената съдържащи думата “нет”, “интернет”, “net”, “internet”, както и домейните съдържащи “shop”, “magazin”, “магазин”…
– Трето място – около 350 броя остават за “спорт”, “sport”. Това означава, че българинът все пак отдава нужното внимание и на физическата активност и поддържането на фигурата си.
– Немалък е броят на домейните, съдържащи в имената си думите” hotel”, “хотел”, “services”, “услуги”, “web” и “ media” – между 280 и 300 броя.
“Здраве”, “бизнес” и техните производни учудващо се използват много по-рядко – 110 – 140 броя
– Всички останали се намират в изключително малки количества – под 50 броя.

От всичко казано дотук можем да направим извода, че домейните с разширение .bg, както и изписаните на кирилица думи в тях ще набират все по-голяма популярност в бъдеще. Това сочат тенденциите на пазара на домейни към днешна дата.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *