След скандала с Facebook, Cambridge Analytica и личните данни на над 87 млн. потребители, доверието в социалната мрежа се понижи значително. Това обаче се оказва краткотраен ефект, съобщава Reuters след проучване на агенцията и Ipsos.
То е проведено в последните 4 дни на април т.г. и посочва, че близо половината от американците казват, че не са промени или намалили времето, което прекарват във Facebook. Една четвърт от потребителите дори казват, че всъщност са прекарали повече време в социалната мрежа.
Само една четвърт от анкетираните казват, че са намалили употребата на Facebook или са изтрили профила си. Това показва, че като цяло потребителите не са се притеснили за дълго от скандала с Cambridge Analytica и неговото бурно и шумно развитие няма траен отрицателен ефект върху Facebook.
Проучването показва, че повечето потребители всъщност са използвали скандала, за да научат повече за защитата на личните си данни. 74% от анкетираните казват, че вече са наясно с настройките на профилите си и 78% казват, че знаят как да ги сменят, ако пожелаят.