Информационната линия за хора с хронични заболявания 0800 14 515 предоставя консултации и за COVID-19
Информационната линия в помощ на пациентите с хронични заболявания 0800 14 515 подновява функционирането си. Така ще се намали тежестта над лекари и пациенти в момент, в който здравната система изпитва сериозен натиск заради непрекъснатия ръст на заболели от COVID-19.
Линията е създадена от Националната пациентска организация, а технологични партньори са VIVACOM и CallFlow. Телекомът обезпечава безплатните обаждания, а платформата за обслужване на линията се предоставя в партньорство с CallFlow.
Горещата линия дава възможност за навременна и адекватна консултация със специалисти и допринася да се избягват ненужни посещения в здравните заведения. Тя осигурява на пациентите допълнителна информация и време с лекарите за обсъждане на въпросите, свързани с хроничните им заболявания и COVID-19.
Всеки работен ден от 9 до 18 ч. лекари от COVID сектори, ендокринолози, онколози, кардиолози и психолози ще консултират пациентите по различни въпроси, свързани с контрола на хроничните им заболявания. При симптоми на COVID обаждащите се ще получават и информация за стъпките, които трябва да се предприемат за получаване на адекватно лечение.
„В момент, в който всички следим развитието на епидемията от COVID – 19, ние, във VIVACOM, приемаме като свой дълг да предоставим финансова и техническа подкрепа, за да можем да подпомогнем здравната система и да допринесем за намаляване на напрежението сред пациентите. Горещата телефонна линия е само един от начините, по които можем да сме полезни“, коментира Веселка Вуткова – директор Корпоративни комуникации във VIVACOM.
„Ние, като пациентска организация, сме чувствителни много към случаите на отказ от лечение, както и за липсата на навременна информация и организация. Смятам, че с телефонната линия в помощ на пациентите ще помогнем и на техните лекари. Защото тази критична ситуация изисква инвестиция на усилия от всички“, допълва председателят на НПО д-р Станимир Хасърджиев.
Безплатният телефон беше създаден по време на извънредното положение. Приети са обаждания от над 3000 души, показват данните на Националната пациентска организация.