Българските фирми, които бяха представени на колективния щанд на страната ни в рамките на изложението CeBIT Bilisim Eurasia, изразиха задоволство както от организацията на националното участие, така и от бизнес партньорствата, създадени по време на събитието.
Изложението се проведе от 6 до 9 октомври в Истанбул, Турция, а на колективния щанд на България бяха представени 14 български технологични компании.
Националното участие и щандът на страната ни бяха организирани от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП), Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ), ИКТ Клъстер и Фондация „Приложни изследвания и комуникации” (ARC FUND).
Ето и отзиви на някои от участниците в изложението.
„Всички участници споделяме мнението, че българският щанд беше на много високо ниво“ – заяви Георги Абаджиев, бизнес консултант в софтуерната фирма Немечек България – „Нашата компания представи натрупания от екипа ни опит в сферата на разработката на софтуерни решения и мога да кажа, че посетителите бяха много заинтересовани както от софтуерните ни проекти в Западна Европа и САЩ, така и от някои конкретни софтуерни продукти, които предлагаме. Множество запитвания имаше например за специализирания ни софтуер за управление на фирмения документооборот. След изложението турският пазар продължава да е с нарастващ приоритет за компанията ни.“
„За нас изложението беше изключително успешно, създадохме много нови контакти с турски компании, което беше и основната цел на участието ни. Ние работим на турския пазар от няколко години и според нас той предоставя големи възможности за развитие“ – посочи Таня Цигуларова, мениджър „Бизнес развитие“ в телекомуникационния оператор Нетера.
Компанията имаше няколко повода да се похвали, тъй като непосредствено преди CeBIT Bilisim спечели специалната награда на журито на технологичната конференция ICT Summit Eurasia, за иновациите, внедрени в нейния най-нов център за данни в България – София Дейта Център.
Новопостроеният център за данни е съобразен с най-високите стандарти и изисквания, и предлага високо ниво на свързаност.
Българският телеком беше и единствената чуждестранна компания, отличена на събитието, заедно с още четири турски фирми.
„По отношение на участието ни в CeBIT Bilisim, от гледна точка на организацията от българска страна всичко беше добре планирано и изпълнено. С гордост мога да кажа, че българският щанд беше един от най-хубавите на цялото събитие – с модерен дизайн и съвременна визия“ – добави Таня Цигуларова от Нетера.
„За нас изложението беше много успешно, първо защото намерихме партньор в лицето на турска фирма и второ – защото българското участие като цяло беше на ниво. Страната ни имаше хубав щанд, може би дори най-хубавия на изложението, а организацията беше много добра. Колкото до самото събитие, смятам, че то става все по-безинтересно за турските фирми и броят на участниците, които бяха потенциални партньори за нас също намалява“ – заяви Иво Мирчев, маркетинг мениджър на Микроинвест – „Колкото до развитието на турската икономика, нашата компания прави първи стъпки на този пазар и все още не можем да дадем компетентна оценка, но усещането ни е, че той се развива много бързо и предвид географската ни близост, възможностите за българските фирми са много.“
„Нашата цел на CeBIT Bilisim беше главно да намерим консултанти на турския пазар, тъй като продуктите ни са ориентирани предимно към големи и средни предприятия, банки и държавни организации. В този смисъл участието ни беше успешно, тъй като направихме ценни контакти с местни консултантски компании, които имат интерес да ни представляват. Намерихме и добър потенциален партньор в Истанбул. Съвместно с него през следващата седмица ще участваме в специализирано изложение, на което ще представим своята софтуерна система за управление на недвижимата собственост пред най-големите молове в Турция. Предвид плановете ни да разширим дейността си в Турция, участието ни беше много успешно. Организацията също беше на високо ниво, а хубавият български щанд ни помогна много за по-доброто представяне и по-високото самочувствие“ – сподели Иво Стоянов, директор „Бизнес развитие“ във фирма Center Mine.