„Онтотекст“ представи интелигентен софтуер за разпознаване на невярно онлайн съдържание

Българската компания за семантичен софтуер „Онтотекст представи интелигентен софтуер, който може да предположи истинността на дадено потребителско съдържание, решавайки по този начин проблема с разпространението на слухове в интернет. Това стана в рамките на конференцията „Журналистика 2.0: Митове и възможности в социалните мрежи”, която се проведе на 11 ноември, в София. По време на събитието д-р Георги Георгиев и д-р Лаура Толош представиха напредъка по международния проект Pheme, в който „Онтотекст” е партньор. Тригодишният проект, който се съфинансира по Седма рамкова програма на Европейския съюз за научни изследвания в областта на информационните и комуникационни технологии, има за цел да отговори на предизвикателството с широкото разпространение на невярна информация в мрежата. „Онтотекст“ е част от групата на „Сирма Груп Холдинг“ АД, която наскоро успешно приключи кампанията си за първоначално публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса (БФБ-София).

Конференцията „Журналистика 2.0: Митове и възможности в социалните мрежи”, която се организира от Асоциацията на европейските журналисти – България, събра на едно място журналисти, медийни експерти, студенти и комуникационни специалисти. Лекциите и дискусията в рамките на събитието бяха фокусирани върху темите за навлизането на социалните мрежи като основен източник на информация за журналистите, възможностите за проверка истинността на уеб съдържанието, етичните казуси в отношенията с потребители на социалните мрежи, можем ли да променим посоката на информационния поток и др.

Д-р Георги Георгиев, който е ръководител на проекта Pheme от българска страна, запозна аудиторията с разработвания по проекта семантичен софтуер и демонстрира някои от неговите аналитични възможности. Той показа на посетителите как решението отговаря на въпроси като: „Кои са последните слухове?“, „Кои са най-популярните слухове?“, „Кои слухове са истина и кои са лъжа?“, „От коя част на страната идват най-много слухове?“ и др. Проектът Pheme включва общо девет партньора от Англия, Германия, Австрия, Испания, България, Швейцария и Кения. За да анализира истинността на информацията, екипът използва иновативни алгоритми за машинно самообучение. Така се откриват „феми” – термин, създаден от екипа на Pheme, който добавя стойност „истина” или „лъжа” към понятието „меми” (идеи, слухове или други единици съдържание в интернет).

Повече информация за проекта PHEME е достъпна на адрес: http://pheme.eu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *