Основните предимства на пазаруването онлайн на кредит са бързината, удобството и сигурността, които услугата предоставя на клиентите. Това показват резултатите от проучване, проведено сред повече от 20 водещи журналисти.
Проучването беше организирано от пионерите на този тип търговия у нас – специализираната верига за компютри и периферия Мултирама България и лидера на пазара на потребителско кредитиране БНП Париба Лични Финанси, България, който предлага най-търсения стоков кредит у нас JetCredit. Двете компании разработиха и стартираха първия уеб магазин, предоставящ възможност за онлайн покупка на желаните стоки на изплащане.
Пазаруването от уеб магазина на Multirama и кандидатстването за JetCredit от там са максимално опростени и не изискват никакви усилия като едновременно с това пестят от времето на клиентите.
Първата стъпка е да се направи регистрация на сайта multirama.bg. След това, клиентът може да избере стоките, които желае да закупи на кредит, да ги добави в потребителската си кошница и да кандидатства за JetCredit, като попълни формуляра на сайта.
След като молбата за кредит е изпратена, оператор на БНП Париба Лични Финанси, България се свързва с него и го информира дали е одобрен.
Размяната на документи става със специални лицензирани куриери или по електронната поща.
Накрая, желаните продукти пристигат на посочения от клиента адрес в най-кратки срокове.
Така, вече и българските потребители имат възможността да се сдобият с желания лаптоп, таблет или друг високотехнологичен продукт на разсрочено плащане при изгодни финансови условия без да им се налага да излизат от дома или офиса си.
След като тестваха в реални условия всеки етап от използването на услугата, журналистите дадоха своите оценки и коментари. Участниците в анкетата избраха различни стоки от уеб магазина на Multirama. Най-търсени бяха лаптопите от различни марки и модели. Сред желаните „покупки” бяха и три съвременни ултрабука, които се очаква да бъдат следващият хит на пазара на преносими компютри.
Над 90% от представителите на медиите оценяват като „отлично” и „много добро” бъдещето на този сегмент като цяло, а почти 82% са дали същите отговори за онлайн пазара на високотехнологични продукти с кредит на изплащане.
Според журналистите основните предимства на пазаруването онлайн на кредит са, че е удобно и пести време. Над 85% от анкетираните заявяват, че са открили търсените продукти бързо и лесно.
Същото важи и за кандидатстването за кредит онлайн – за над 80% от участниците в анкетата процедурата е проста и удобна.
Сигурността и защитата на данните на клиентите също бяха високо оценени от участниците в анкетата. Над 77% от тях са поставили оценки „отлична”, „много добра” и „добра” на мерките за сигурност, които са заложени в процедурата по кандидатстване за кредит.
Общите оценки на съвместната услуга на Мултирама България и БНП Париба Лични Финанси, България също са положителни – 59,1% от анкетираните я оценяват като „много добра”, а 22,7% като „отлична”.
Според журналиста от в. „Стандарт” Кристиян Костурков: „Услугата е в крак с времето, пести доста време на потенциалните купувачи, тъй като системата явно работи доста бързо, а и служителите в БНП Париба Лични Финанси не губят времето на клиентите си. Смятам, че подобни инициативи ще имат голям успех в бъдеще. Особено, ако се правят качествено.”
Резултатите от съвместната услуга на Мултирама България и БНП Париба Лични Финанси, България за периода септември 2011 г. – февруари 2012 г. потвърждават мнението на журналистите.
Според бизнес данните на двете компании, възможността за покупка на кредит на компютри и техника онлайн води до увеличение с 20% на средно месечните продажби.
Статистиката на БНП Париба Лични Финанси, България показва, че за тези 6 месеца онлайн за JetCredit са кандидатствали над 750 клиенти и са били финансирани над 600 стоки.
Възможността за покупки с потребителски кредит през интернет се отразява и на стойността на закупените стоки. Според данни на Multirama, средната стойност на покупките от уеб магазина на компанията се е повишила с 10%.
От БНП Париба Лични Финанси, България допълниха, че клиентите имат възможност да кандидатстват за JetCredit с максимален размер от 5 000 лв. за пазаруване от сайта multirama.bg.
Най-продаваните продукти през уеб магазина са били лаптопите, следвани от настолни компютри, монитори, смартфони и таблети.
Възходящата тенденция на пазара на покупка на стоки на изплащане онлайн със стоков потребителски кредит се потвърждава и от глобалните данни на BNP Paribas Personal Finance – специализираното подразделение за потребителско и ипотечно кредитиране на най-голямата финансова група в еврозоната – BNP Paribas, от което е част и БНП Париба Лични Финанси, България.
Статистиката на BNP Paribas Personal Finance за всички пазари, на които компанията присъства сочи, че обемът на стоковите кредити за покупка на изплащане, предлагани онлайн е нарастнал с 12% през 2011 г. спрямо 2010 г. и е достигнал 286 милиона евро.
Прогнозите на компанията са, че през тази година ръстът в същия сегмент спрямо миналата ще бъде 28%, а обемът на предоставените кредити ще достигне 367 милиона евро.
„Пазаруването онлайн на компютри и високо технологични продукти ще става все по-лесно и достъпно за всички. Динамиката на живот на съвременните потребители е такава, че трябва непрекъснато да предлагаме улеснения – което ние от Multirama правим. Едно от тях е възможността за пазаруване на кредит, съчетана с максимално улеснена процедура за това”, каза Зорница Луканова, мениджър на онлайн магазина на Multirama.
„Онлайн търговията, комбинирана с потребителски кредит има голям потенциал у нас и в световен мащаб. Това се потвърждава както от данните до момента от нашия съвместен проект с Multirama, така и от международните бизнес данни и прогнози на нашата група. С предлагането на най-популярния потребителски кредит за покупка на стоки на изплащане у нас JetCredit онлайн ние не само предоставихме на клиентите иновативна услуга, но и стартирахме развитието на обещаващ аспект в търговията и потребителското кредитиране у нас. Освен това, възможността за кандидатстване онлайн за JetCredit стимулира потреблението в страната и така компанията ни допринася за възстановяването на българската икономика.”, заяви Ралица Захариева, мениджър „Маркетинг и комуникации” на БНП Париба Лични Финанси, България.