Около 4 процента от българското население или приблизително 300 000 българи използват в бита си услугите на новото поколение “смарт” телевизори за влизане в Интернет, за забавления или за онлайн пазаруване, показват данни от анализ на Евростат за нагласите на европейците към новите “умни” технологии и тяхното приложение в бита. Средният показател за използването на умни телевизори от европейците е 11 на сто.
Според данните на Евростат около 1 процент от притежателите на смарт телевизори у нас са ги използвали за влизане в Интернет, а около 3 процента – за игри, развлечения или онлайн пазаруване в нета.
Освен това страната ни е една от държавите-членки на ЕС, където телевизорът е най-използваната вещ за дълготрайна употреба – близо 99 процента от родните домакинствата са били снабдени с телевизор. Повече от половината домакинства у нас са били снабдени с компютър или лаптоп, като 67 на сто от сънародниците ни са имали достъп до Интернет, показва европейската статистика.
По данни на НСИ обаче за достъп до мобилни услуги българите най-масово са използвали смартфони и телефони, като близо 80 на сто от сънародниците ни влизат по този начин в Интернет и ползват различните услуги на нета. Останалите 20 на сто от сънародниците ни са ползвали лаптопи или компютри за достъп до Интернет, а други 4 на сто са ползвали услугите на смарт телевизорите за връзка с мрежата, според Евростат.
Сред държавите-членки на ЕС, използването на интелигентни телевизори за свързване с Интернет или ползване на друго съдържание от нета, е било най-популярно в Холандия – 22 процента от жителите, следвани от трите северни страни – Швеция, Норвегия и Финландия – по около 20 на сто. Средно около 11 на сто от европейците (над 50 милиона души) са използвали умни телевизори за връзка с Интернет, забавления или онлайн пазаруване, показват данните на Евростат.