В IT отрасъла назрява нов скандал, свързан с личните данни на потребителите. Този път главният фигурант е Google, която се е възползвала от дупка в браузъра Safari, както в настолната, така и в мобилната версия. С помощта на специален компютърен код компанията е заобикаляла настройките за поверителност на браузъра на Apple и е следяла какви сайтове са посещавали потребителите.
По подразбиране Safari не разрешава инсталирането на следящи cookies. Изключение се прави само за сайтове, където потребителят попълва някаква форма. Използвайки тази дупка, Google е принудила Safari да приема, че потребителят попълва форма, съобщава The Wall Street Journal. В резултат уеб браузърът инсталира кукита на iPhone или в компютъра, без да информира за това потребителя.
Вече е изяснено, че специалният код на Google се инсталира от рекламни банери на най-посещаваните американски сайтове. След „заразяване“ Интернет гигантът може да следи историята на посещенията на потребителя не само на тези, но и на много други сайтове. От своя страна представители на въпросните сайтове са заявили, че нищо не знаят за реклама, съдържаща шпионски код.
От Google признават, че такъв код действително има, но той само задейства възможностите на Safari и не събира персонална информация. Веднага след публикацията на The Wall Street Journal корпорацията е деактивирала кода. Освен Google, в скандала се оказват замесени още три рекламни компании. Те са заявили, че кодът е необходим за нормалното функциониране на браузъра Safari.