В петък китайската компания Momo пусна на пазара Zao – ново приложение с изкуствен интелект, което позволява на потребителите на iPhone в Китай да заменят лицата на актьори във филми и сериали със своите. Приложението бързо доби широка популярност и до неделя оглави класацията с най-използваните в азиатската страна приложения.
Така например много потребители замениха лицето на Леонардо ди Каприо със своето в “Титаник”. “Игра на тронове” също е популярен обект за боравене с апликацията,
Според Bloomberg, оригиналната версия на приложението Zao предоставя на Momo „безплатни, неотменими, постоянни, прехвърляеми права на всяко генерирано от потребители съдържание”.
Това подтикна Китайския изследователски център за електронна търговия да публикува изявление в понеделник, в което твърди, че приложението „нарушава определени закони и стандарти, определени от нацията и индустрията“ и призова властите да се вгледат в казуса.
Momo бързо преразгледа потребителското споразумение на Zao, за да отговори на притесненията на експертите. Сега, освен ако няма предварително одобрение на потребителя, приложението няма да използва качени снимки или видеоклипове за друго, освен за подобряване на софтуера.