Новите технологии ще променят автомобилите и мобилността на хората

Според глобалното проучване на водещия доставчик на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental 2015 Continental Mobility Study хората обичат автомобилите си и въпреки екологични и трафик предизвикателства финансите остават най-значимия фактор при притежаването и използването им. 97% намират шофирането за комфортно, а 93% му се наслаждават. Много малко хора се чувстват гузни като само 7% намират шофирането за неразумно.

Continental провежда проучването на всеки две години за да индентифицира най-важните тенденции в развитието на мобилността. 2015 Continental Mobility Study е проведено в САЩ, Германия, Франция, Япония и Китай, както сред шофьори, така и сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия. Според резултатите, желанието за притежаване на автомобил или удоволствието от шофирането не са зависими от възрастта или местоживеенето като за 85% от младите до 30 годишна възраст притежаването на автомобил все още е приоритет. Един от всеки двама градски жители смятат притежаването на автомобил за важно като 69% обичат шофирането, също толкова колкото и живеещите извън градовете.

“Шофирането е, и ще остане, основно движено от емоция и по-малко от разум. По-големият брой хора обичат шофирането и не желаят да се разделят с автомобила си при ежедневно пътуване. Ние също не очакваме значително намаляване на личното използване на автомобил в средносрочен план.”, отбеляза председателят на изпълнителния съвет на Continental д-р Елмар Дегенхарт. Решението за придобиване на шофьорска книжка като начин за навлизане в света на индивидуалната мобилност на практика зависи от финансовите възможности, както и притежанието на автомобил. За 2/3 от хората под 30 годишна възраст финансовите разходи са на първо място при взимане на решение като почти същия процент от жителите над 30 годишна възраст, но с шофьорска книжка, които не притежават автомобил слагат финансите като основна причина за притежаване на автомобил.

Голямата част от автомобилите (83%) са лична собственост и само един процент използват услуги за споделяне, а шофьорите извън градовете предпочитат да използват автомобилите си ежедневно, въпреки увеличавашия се трафик. По отношение на “смартфон” поколението, г-н Дегенхарт призовава за пълна свързаност на автомобилите, които трябва да бъдат част от интернет мрежата: “Обратно на твърденията, които чуваме, младите хора също желаят да притежават собствен автомобил, но машините трябва да станат по-интелигентни и да могат да изпращат, получават и обработват дигитална информация по-бързо. Така че зависи от автомобилната индустрия да бъде в крак с общественото развитие и изискванията на младите като предлага по-широк кръг от свързани услуги в автомобила.”

Младото поколение отдава значение на динамиката на автомобила, неговия имидж и комфорт. В Германия например само 35% от младите на възраст до 25 години биха предпочели по-малък автомобил с цел опазване на околната среда. Така че не е учудващо, че по-голямата част от участниците в поучването смятат имиджа на автомобила за най-важен – 59% смятат, че трябва да притежават автомобил, който е харесван и от другите. “Младите не искат базов автомобил, а отдават голяма важност на фактори като динамичност на автомобила, имидж и комфорт.”, отбелязва г-н Дегенхарт. Според него “Няма причина да смятаме, че в близко бъдеще младите шофьори в Германия ще отхвърлят автомобила.”

Като цяло, шофьорите в Германия, включително и по-възрастните, са отворени към нови технологии и много от тях разчитат на автоматизираните функции да им помагат при шофиране. Например, повече от 2/3 от шофьорите желаят да използват автоматизирано шофиране при опасни ситуации или монотонни преходи. Мнозинството шофьори, 72%, търсят подобрен трафик контрол чрез обмен на данни, запис на случващото се при шофиране интересува 69%, а планирането на поддръжка на автомобила основано на реални данни е предпочитано от 63%. В същото време, технологии и услуги за проследяване на шофирането не са харесвани от водачите – в момента само 37% от участниците в проучването биха позволили наблюдаване или запис на стила им на шофиране от системи в автомобила с цел намаляване на застрахователната премия.

“Защитата на данните е, и ще остане, водещ критерии при въвеждането на услуги за свързаност”, отбеляза гн Дегенхарт. “Нашата стратегия за автоматизиранто шофиране 2025 взима това в предвид и ние смятаме, че анонимния анализ на пътния трафик е достатъчно за постигане на безопасно шофиране. Ние нямаме нужда да знаем всеки индивидуален регистрационен номер на автомобил. В много случаи анонимната информация по отношение на местоположение, време и събитие е напълно достатъчна.”

За бъдещето на автомобилите г-н Дегенхарт предвижда: “За да подобрим привлекателността на автомобилите трябва да има развитие по отношение на тяхната “интелигентност” – не на формата им на собственост или маркетинга. Дигитализацията и автоматизацията са основата на цялостното информационно управление на автомобила и помощта на шофьори при все повече повишаващ се пътен трафик. В тази област е основния потенциал за интелигентно предефиниране на индивидуалната мобилност.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *