Не може да се отрече, че технологията може да ни очарова с невероятни преживявания – виртуална реалност, автономни автомобили, умни хладилници, но проучване на Samsung Electronics показва, че бързият темп на развитие на технологиите прави трудно за европейците да останат в крак с постоянно променящия се технологичен език. Новото изследване от Samsung Европа показва, че докато интересът към новите технологии расте, индустрията се изправя пред растящия риск потребителите да се объркат с технологичната терминология.
Българите приемат дигиталната революция по-добре, откогато и да било. 61% от хората, са споделили, че използват технологии много повече в сравнение с преди две години, а 16% признават, че не могат да живеят без нея. Почти половината от анкетираните в България се интересуват от последните иновации като облака или „Интернет на нещата“, но дори повече (67%) признават, че често се преструват, че знаят какво означава даден технологичен термин.
Почти една трета от българите (28%) са споделили, че объркващата терминология им пречи да използват пълноценно даден продукт; 59% притежават поне един технологичен продукт, който е по-напредничав, отколкото е необходимо и 13.2% чувстват, че изостават от най-новите технологии.
Проучването е поръчано от Samsung Electronics Европа и в него са участвали 10 000 европейци от 18 страни, включително и България. То има за цел да изследва как се променя нашата връзка с технологиите. В резултат от проучването, Samsung Европа е създала много практичен речник „The Plain Tech Guide“, за да обясни значението на най-новите термини и как те ни помагат в нашето всекидневие.
За да е сигурна, че бъдещото поколение се чувства комфортно с новите технологии, Samsung си сътрудничи с училища и университети, за да улесни обучението по дигитални умения, чрез две свой програми: Smart Classrooms и Tech Institutes. Целта на Samsung е директно да достигне 400 000 млади хора в Европа до 2020 година, което е част и от инициативата на Европейската комисия Grand Coalition for Digital Jobs. До момента Samsung е изградила над 600 умни класни стаи, 48 технологични института и е влязла в контакт с над 100 000 младежа. Samsung вече започва да вижда позитивния ефект от своите усилия – 1 от 4 студента в дигиталните академии на Samsung усвоява нужните знания за по-горното ниво преди да е изтекло текущото.