Напиши есе и спечели къща в Канада за 1.7 милиона канадски долара – новината за необичайния конкурс, която bTV съобщи, предизвика фурор във Фейсбук.
Изненадващо десетки потребители започнаха да пишат думата “есе” в коментар под публикацията на телевизията и по този начин предизвикаха критичните коментари на друга част от потребителите.
От bTV коментираха, че не са имали намерение да правят социален експеримент, но случилото се показва, че потребителите на мрежата не четат новините, а само заглавията им.
Фейсбук обаче се напълни с обвинения, че някои от сънародниците ни всъщност не знаят какво е значението на термина есе, липсва им критично мислене и наивно вярват, че изписването на една трибуквена дума може да им донесе като печалба имение в Канада.
Вижте част от коментарите по темата:
“Когато си свикнал по цял ден пращаш SMS-и по разни игри на късмета и да търкаш лотарийни билетчета до отказ, какво по-логично от това да напишеш в коментар “есе” и да чакаш да спечелиш имение в Канада.”
“Смеем се на това, но то не е никак смешно. Това е поредното доказателство за функционалната неграмотност на хората. Масово е! Умеят да четат и горе-долу да пишат, но не разбират какво четат…Много тъжно и жалко е това. Такива хора гласуват, приемат закони, това са чиновници, вероятно и лекари и какво ли не… Страшно е…. Не е смешно.”
С думата есе вече се появиха множество иронични колажи. Някои фирми дори организираха маркетингови кампании за популяризиране на продуктите си.
Вижте повече в нашия Facebook барометър.