Българската софтуерна компания ERP.BG представи официално новата версия 2015 на своята ERP (Enterprise Resource Planning) система EnterpriseOne. Това е версията с най-много нововъведения и иновации, правени в решението до сега. Освен, че добавя нови подсистеми за управление на проекти и за ритейл дейности, както и POS модул, тя изцяло променя концепцията за функциониране на една ERP система, превръщайки я в централизиран хъб за работа с приложения, създадени от трети страни. Сред новостите са още възможност за създаване на уеб каталози, ново Android приложение за мобилни продажби, оптимизация за създаване на съдържание на таблет, както и улеснено внедряване и поддръжка.
„Убедени сме, че бъдещето на бизнес софтуера е не в трудните за интеграция решения, а в създаването на отворени екосистеми за разработка на приложения от външни екипи. Същата революция, която през последните години наблюдаваме при смартфоните и таблетите, предстои да се случи и в сферата на системите за управление на бизнеса. Убедени сме, че това ще разшири значително възможностите на бизнес софтуера, прехвърляйки някои негови функционалности дори при клиентите на фирмите, които са го внедрили. Затова и нашият екип, който първи наложи на българския пазар една ERP система, изцяло оптимизирана за работа с тъчскрийн дисплеите на новите мобилни устройства, днес е готов за следващата вълна от иновации, създавайки отворена екосистема за разработка на приложения около EnterpriseOne” – заяви Иван Аржентински, управляващ партньор в ERP.BG.
Управление на проекти
Новата главна подсистема „Проекти“ показва значението, което екипът на ERP.BG отдава на управлението на проекти и на практика превръща EnterpriseOne в пълноценно project management решение. Тя все още е в т. нар. „бета“ вариант и предстои да бъдат добавени нови функционалности в окончателната версия. Въпреки това към момента позволява пълноценно бюджетиране, планиране и изпълнение на проекти. Новата подсистема е довела и до сериозно развитие на традиционните функционалности за планиране на задачи, върху които тя се базира. Задачите вече могат да се планират автоматично, съобразявайки се с календарите на множество свързани участници и ресурси. В бъдеще, подсистемата ще се развива активно, като ще се добавят нови функционалности и ще се оптимизират съществуващите.
Изцяло обновено решение за ритейл
С версия 2015 EnterpriseOne вече разполага с пълноценно решение за ритейл, с вграден POS (Point of Sale) модул, възможност за интегриране на множество магазини в реално време, директна интеграция с модул за Business Intelligence (бизнес анализи), както и създаване на бонусни програми, промоционални пакети и др. Поддържа се много широк спектър фискални устройства, както и възможност за комбинирани плащания. POS модулът отговаря на всички изисквания на модерните компании за търговия на дребно. Добавен е изцяло нов интерфейс за работа с баркод устройства, който позволява стартирането на разнообразни команди на системата от самият баркод четец, посредством специални баркод етикети, без докосване на клавиатурата. Модулът поддържа и възможност за управление от сензорен екран, без клавиатура, както и продуктови варианти за цветове, размери и стилове.
Улесняване на външните разработчици
Във версия 2015 е включена първата версия на EnterpriseOne Base Library за публичен достъп. Base Library е библиотека, предназначена за използване от външни разработчици на приложения към EnterpriseOne. Тя позволява създаване на приложения за различни платформи, включително Android, iOS, уеб приложения и др.
Ново Android приложение за мобилни продажби
Новото приложение Android Mobile Seller работи в средата на операционната система Android*, което го прави използваемо на широк кръг от хардуерни устройства с много достъпни цени. То заменя вече остаряващото приложение Mobile Seller, работещо под управлението на Windows Mobile*. Клиентите, използващи версията за Windows Mobile ще могат безплатно да се прехвърлят към Android Mobile Seller. Новата апликация позволява създаване на документи за директна продажба или поръчки, поддръжка на неограничен брой продукти, запаметяване на специални цени за различните клиенти, задаване на промоционални цени за конкретен период, задаване на отстъпки за клиенти по стокови групи, както и задаване на отстъпки за количество. Автоматичната транслитерация между български и английски език, както и опциите за отпечатване на документите на мобилен принтер и издаване на нова фактура също са сред екстрите на приложението.
Създаване на уеб каталози с продукти
С версия 2015 EnterpriseOne вече разполага с вградена поддръжка на продуктови каталози. Приложението позволява интеграция на системата за управление на бизнеса с онлайн магазини и премахва нуждата от тяхната администрация. Сега всеки доставчик може да създаде своя уеб страница, която да показва наличните продукти онлайн. Решението включва готов онлайн уеб каталог, използващ данни от системата в реално време, опция за дефиниране на продуктови каталози директно от системата, както и за настройване на визуалните характеристики на уеб каталозите директно от системата.
Оптимизация за създаване на съдържание на таблети
С версия 2015 EnterpriseOne преобръща представата за използване на таблета само като устройство за консумиране на съдържание. Тристепенната “touch” оптимизация на EnterpriseOne превръща таблетите в пълноценни устройства за създаване на разнообразна корпоративна информация. Така фирмите не само могат да проверяват календара си, да гледат отчети и анализи, а и да изготвят нови документи като оферти и договори още докато са при клиента. Новото меню, достъпно от главният екран, позволява директна смяна на сложността на интерфейса и типа на устройството: обикновен монитор, сензорен монитор или таблет. Новият панел „Тъчпад“, достъпен във всички форми, от своя страна позволява лесно въвеждане на числа на устройства със сензорни екрани.
Сред новостите във версия 2015 са още изцяло преработен модул за свързване с телефонни централи, опция за категоризиране на цените на типове цени, които се използват за допълнителна систематизация и приоритизация при използване на множество цени, забрана за продажба под минимална цена, поддръжка на продуктови варианти, подобрена работа със серийни номера, разделение на продукти и продуктови групи по собствени фирми, йерархично филтриране на потребителските характеристики, както и история на промените за номенклатурите.