- Органичният ръст достига 2,8%, с реален вътрешен ръст (RIG) в размер на 2,6% и ръст в цените в размер на 0,2%. Ръстът е подкрепен от постоянната динамика в Северна и Южна Америка, храните за домашни любимци с марката Purina PetCare и Nestlé Health Science.
- Продажбите на дялове и обменът на валутни курсове намаляват продажбите с 12,3%. Общите отчетени продажби намаляват с 9,5% до 41,2 млрд. швейцарски франка (полугодието на 2019 г.: 45,5 млрд. швейцарски франка).
- Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност (UTOP) достига 17,4%, до 30 базисни пункта. Оперативната печалба от търговска дейност (TOP) се увеличава със 140 базисни пункта до 16,9%.
- Печалбата на акция нараства с 22,2% до 2,06 швейцарски франка на отчетна база.
Основната печалба на акция нараства с 0,5% в постоянна валута и намалява с 5,9% на отчетна база до 2,01 швейцарски франка.
- Свободният паричен поток намалява с 19,1% до 3,3 млрд. швейцарски франка, което се дължи главно на забавеното изплащане на дивиденти от свързано дружество и по-ниските отчетени продажби.
- Управлението на портфолиото е изцяло според планираното. Нестле проучва стратегически варианти, включително евентуална продажба на част от дейността с Водите в Северна Америка, както и дейностите с фъстъченото мляко с марката Yinlu и консервите с оризова каша в Китай. Нестле също приключи продажбата на 60% дял в дейността с Herta charcuterie (студени разфасовки и месни продукти) на Casa Tarradellas.
Прогноза за 2020 г.: Очакваме годишен органичен ръст на продажбите между 2% и 3%. Очаква се маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност да се подобри. Очаква се основната печалба на акция в постоянна валута и капиталовата ефективност да се увеличат. Това ръководство се основава на настоящите познания за развитието на COVID-19 и не предполага съществено влошаване спрямо настоящите условия.
Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Нестле, коментира: „COVID-19 продължава да оказва влияние върху хората по целия свят. Ние сме с всички засегнати и се ангажираме да помагаме там, където можем. Бих искал да благодаря на всички екипи в Нестле за тяхната всеотдайност и упорит труд пред лицето на тези невероятни предизвикателства. Нашите приоритети остават същите: както да осигурим безопасността на хората ни, така и непрекъснато снабдяване на потребителите с основни храни и напитки и грижа за нашите общности и бизнес партньори чрез финансова подкрепа, както и подкрепа чрез наши продукти.
Нестле остава устойчива компания в една бързо променяща се среда, като осигурява стабилен органичен ръст и по-добри маржове през първото полугодие. Тези резултати демонстрират гъвкавостта на нашия бизнес и силата на разнообразното ни портфолио в различните географски райони, продуктови категории и канали. Предвид това, че потребителското поведение се развива по-бързо от всякога, ние се адаптираме към тази нова реалност, като подсилваме иновациите си, използваме дигиталните си възможности и работим за скоростно изпълнение. Нашите посветени екипи и техният стремеж да постигат бизнес резултати, като същевременно да работят за напредък спрямо обществените и екологичните ни ангажименти, ни правят по-силно дружество всеки ден.
Резултати на Групата
Общо за Групата |
Зона Северна и Южна Америка |
Зона Европа, Близкия Изток и Северна Африка |
Зона Азия, Океания и Африка |
Други дейности |
|
Продажби първо полугодие на 2020 г. (млн.шв.фр.) | 41 152 | 16 674 | 10 029 | 10 062 | 4 387 |
Продажби първо полугодие на 2019 г. (млн.шв.фр.)* | 45 456 | 18 059 | 10 572 | 10 994 | 5 831 |
Реален вътрешен ръст (RIG) | 2.6% | 5.1% | 2.8% | -2.7% | 5.5% |
Ръст в цени | 0.2% | 0.2% | -0.4% | 0.5% | 0.6% |
Органичен ръст | 2.8% | 5.3% | 2.4% | -2.2% | 6.1% |
Нетни сливания и придобивания | -5.3% | -5.3% | -0.5% | 0.0% | -24.9% |
Обмен на валута | -7.0% | -7.7% | -7.0% | -6.3% | -6.0% |
Отчетен ръст на продажбите | -9.5% | -7.7% | -5.1% | -8.5% | -24.8% |
Марж на оперативната печалба от основна търговска дейност за първо полугодие на 2020 г. | 17.4% | 18.9% | 18.3% | 22.7% | 22.2% |
Марж на оперативната печалба от основна търговска дейност за първо полугодие на 2019 г. * | 17.1% | 18.3% | 17.9% | 22.9% | 19.6% |
* Данните за 2019 г. са преизчислени след решението за интегриране на бизнеса Nestlé Waters (Нестле води) в трите географски зони на Групата, в сила от 1 януари 2020 г.
Повече информация можете да откриете в другия приложен файл или на nestle.bg