Компанията инвестира през 2020 г. в основни стратегически посоки: иновации, младежка заетост, устойчиво развитие и по-здраво бъдеще
На 11.06 Нестле България проведе първата си виртуална среща с представители на медии, на която от компанията споделиха как се е отразила извънредната ситуация на бизнеса по финансови и нефинансови измерители, както и обявиха трансформацията на плановете си в сферата на корпоративната социална отговорност, в съответствие с настъпилата безпрецедентна ситуация в световен мащаб.
„Нестле България остана вярна на мисията си да подобрява качеството на живот и да бъде близо до хората дори и по време на пандемия, осъзнавайки своя ангажимент към обществото в този труден момент.“, сподели изпълнителният директор на Нестле България Петър Стоилов. Компанията се включи в борбата срещу COVID-19, дарявайки продукти и финансова подкрепа на най-уязвимите групи от обществото, която помощ възлиза на над 100 000 лв., както и подкрепа за партньорите от ХоРеКа канала, възлизаща на стойност почти 200 000 лв.
Сара Вуйтине, Мениджър на Фабрика за шоколадови продукти и бисквити, Нестле България, сподели, че извънредната ситуация, породена от разпространението на COVID-19, не е наложила съкращаването на служители на компанията, а взетите високи мерки за безопасност на здравето на служителите е позволило фабриката в София да продължи работа, за да отговори на нуждите на потребителите. Сара Вуйтене съобщи, че през 2020-та година фабриката в София ще удвои инвестициите си в модернизация спрямо изминалата 2019-та година.
Общият брой на служителите в компанията е 1035, 10,4% от които са хора до 29 годишна възраст. За периода на извънредното положение в страната Нестле България подкрепи своите служители на първа линия с допълнителни 200 000 лв.
Нестле България остава пазарен лидер в 5 от 7 категории продукти, в които оперира – това са силните за компанията Кафе, Кулинарни продукти, Млечни продукти, Храни за домашни любимци и Зърнени закуски. Продажбите на Нестке България за 2019 г. са увеличени спрямо 2018 г. и достигат до 268 млн. лв. Само за първото тримесечие на 2020 г. продажбите възлизат на 65 милиона лева и реален вътрешен ръст от 1.7%. Инвестициите на компанията в иновации тази година ще бъдат 22.5 млн. лв.
През 2020 г. компанията затвърждава своя ангажимент към към по-здраво бъдеще за българите и устойчив бизнес. Така, освен спазване ангажимента за намаляване захарта, натрия и мазнините в своите продукти, Нестле България продължава да промотира активния начин на живот и балансирано хранене чрез своите инициативи – Нестле за Живей Активно! и националната Програма Нестле за по-здрави деца!. „Тази година празнуваме 15 години Нестле за Живей Активно!.Голямото традиционно събитие се измества за месец септември, като ще претърпи трансформация на формата си предвид спазването мерките за сигурност.“, коментира Нели Ангелова – Мениджър комуникации „Югоизточен пазар“. Тя допълни, че компанията ще продължи да изпълнява своите ангажименти към хора, общество и природа, назависимо от трудностите, с които се сблъскваме. Досега в програма Нестле за по-здрави деца се включиха близо 24 000 деца от училища и детски градини ов цялата страна.
В областта на младежката заетост компанията продължава своите ключови партньорства, участия във виртуални форуми и семинари, като ще осигури 50 възможности за работа, стаж или практика през 2020 година.
През 2019 г. Нестле България премахна на 100% употребата на пластмасата за еднократна употреба от Фабрика и Администрация, намали употребата на пластмаса с 32 тона в производствената си дейност, а на хартия с 43 тона, както и получи сертификат за зелена енергия. Компанията планира да намали употребата на вода с 2643 m³ , както и консумацията на електричество с 1487GJ, както и се ангажира с 214 т по-малко парникови емисии.