На 1 юни тази година ще бъде пуснат европейския домейн .еu на кирилица. Домейнът .eu е сред най-популярните домейни, свързвайки повече от 500 милиона човека от 31 държави.
Откакто домейнът работи през 2006 г., са регистрирани над 3,9 млн. имена. Много фирми и марки използват .eu уебсайт като практично решение, за да изразят ясно своята европейска самоличност и своите бизнес амбиции, включително Fairtrade International, Foot Locker, Louis Vuitton, the MAN Group, Microsoft Corporation, Orangina и Toyota.
„Развълнувани сме да прибавим .ею към постоянно разрастващия се списък от услуги, които предлагаме на притежателите на .eu. Това е значим момент за .eu, тъй като имплементацията на .ею показва нашата всеотдайност да се развиваме наред с индустрията и да предлагаме усъвършенствани компоненти, за да предоставим всеобхватно и запомнящо се преживяване за клиентите“, заяви Марк Ван Весемел, генерален мениджър на EURid, съобщиха от Европейската комисия.
Пускането на .ею на пазара представлява паметно събитие в историята на .eu, както и за продължителната подкрепа за многоезичността онлайн, посочват от ЕК.
По думите на мениджъра на „Външни връзки“ в EURid, Джовани Сепия, внедряването на разширението на кирилица ще позволи на потребителите, които живеят или работят в Европейския Съюз и/или еврозоната, да имат достъп до една платформа, върху която да могат да изградят своята уникална онлайн самоличност.
„Попълнението на .ею е в синхрон с тази визия и значително разширява възможността на нашите потребители да се възползват от цялостни многоезични имена на домейни (IDNs), тъй като потребителите ще могат да регистрират име на домейн на кирилица под разширение на кирилица“, коментира Сепия.