Националната агенция за приходите (НАП) ще може да издаде автоматизирано над 170 000 удостоверения за дължими данъци. Така на гражданите няма да им се налага да посетят офис на агенцията, съобщават от приходната администрация.
От началото на ноември миналата година НАП осигури възможност за предоставяне по служебен път на удостоверение за наличие или липса на задължения на административните органи и възложители на обществени поръчки. Достъп до тази електронна услуга ще имат още и банките, нотариусите и общинските власти, но тепърва ще се уточнят техническите параметри на обмена на информация.
От приходната агенция изчислиха, че всяка година издават около 400 000 удостоверения за дължими данъци, като процедурата по снабдяване с тях отнема време и минимум едно посещение в някой от офисите на НАП.
С въвеждането на новия модел се цели тази административна тежест да бъде изцяло премахната. Така банкови институции, нотариуси и общини ще могат да изискват и получават удостоверенията директно чрез електроните услуги на НАП.