Над 80 училища от 41 населени места в страната се включиха в конкурса на Теленор „Дигитална класна стая“, с което инициативата отбеляза двойно повече участници в сравнение с миналата година. Конкурсът е
насочен към проекти за модернизация на учебната среда, а общият му награден фонд е 200 000 лв.
Тазгодишното издание на инициативата започна в края на месец май, а най-активни в него бяха училищата от София, Пловдив, Бургас, Варна, Видин и Перник. Всички получени проектни предложения ще бъдат разгледани в периода юли-октомври 2016 г. от жури, съставено от представители на Теленор, академичната среда и неправителствения сектор. Те ще бъдат оценени на база предварително обявените критерии на конкурса, а на следващия етап в състезанието избраните финалисти ще бъдат поканени да представят идеите си на живо пред журито.
Печелившите проекти ще бъдат официално обявени до 30 ноември 2016 г. Всеки от тях ще получи от Теленор финансиране в размер до 90% от общата си стойности до 100 000 лв. Средствата са предназначени за реализация на проекти, насочени към модернизация на учебната среда и използване на съвременни технологии, които да повишат ефективността на образователния процес. Конкурсът „Дигитална класна стая“ се провежда за втора поредна година. В първото му издание през 2015 г. се включиха 37 училища, а победители станаха СОУ „Любен Каравелов“ от гр. Копривщица и Математическа гимназия „Д-р Петър Берон“ от гр. Варна, които спечелиха финансиране в общ размер на близо 190 000 лв. Техните проекти са в процес на реализация и предстои да бъдат завършени до края на годината. Инициативата е част от дългосрочната програма на Теленор за подпомагане на българското образование и младите хора в страната. В началото на 2015 г. компанията дари 107 хил. лв. за модернизирането на „Центъра за лидери“ в 19 СОУ „Елин Пелин“ в София, а тази година предостави близо 45 хил. лв. под формата на работещо телекомуникационно оборудване и цялостна реновация на лаборатория в Технически университет – София.
Теленор е водеща телекомуникационна компания с 3,5 милиона активни потребители в България. Към края на март 2016 г., услугите на компанията са достъпни за 99,98% от населението и на 99,5% от територията на страната, а 4G мрежата на Теленор покрива приблизително 75% от населението на страната. До 4 ноември 2014 г. компанията работи на българския пазар под марката GLOBUL, а от 1 август 2013 г. е част от международната Теленор Груп, която оперира в 13 държави в Европа и Азия, и има 208 милиона абонати.