Над 300 хиляди са пълнолетните българи, които твърдят, че са били потърпевши на измама или фалшификации в интернет. Това показва проучване на „Галъп интернешънъл“ по въпроси, свързани с потребителските права – заради натрупването на такъв тип проблеми в последните седмици. Пример за това е измамата „Спас/Александър“ или как човек с фалшива самоличност в интернет може да измами много хора без проблем.
5% от анкетираните от Галъп казват, че лично са ставали потърпевши на измама или фалшификация в интернет. Още един процент казват, че и те, и техни близки са ставали жертва. Тези общо 6% се равняват на малко над 300 хиляди души. Други 4% споменават, че техни близки са били потърпевши.
Изследването показва още, че в началото на зимния сезон цели три четвърти от българите са почти автоматично сигурни, че в предстоящите празнични акции и намаления търговците ще са по-скоро некоректни.
Високи са опасенията от некоректни търговски практики преди началото на зимния сезон, но българите постепенно привикват с инстанциите, към които могат да се обръщат. Според изследването повече от половината пълнолетни българи няма да почиват тази зима, но въпреки това, развитието на туризма у нас се оценява високо.
Когато бъдат попитани кой защитава потребителските интереси в курортните места, анкетираните отговарят – най-вече ресорната Комисия за защита на потребителите или 40% от отговорите. Любопитното обаче е, че веднага след това идват медиите с 16%. Със 7 на 100 се споменават неправителствените организации, а правителствената администрация в лицето на ресорните министерства, се споменава в едва 5% от случаите.