Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour и Сдружение „BG Бъди активен“ постигнаха събитие #БезОтпадъци
Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour успя да реализира събирането и рециклирането на еквивалента на броя раздадени по време на концертите бутилки. Организаторите съобщиха, че след като турнето приключи обиколката в 6 български града – Бургас, Варна, Горна Оряховица, Пловдив, Севлиево и София, са събрани над 106 хиляди бутилки.
Един от най-важните фокуси на Кока-Кола България и The Voice тази година беше постигането на разделно събиране и изхвърляне на генерираните от събитието отпадъци. Горди сме, че толкова много хора се припознаха с нашата кауза и подкрепиха идеята за провеждане на събития #БезОтпадъци, изхвърляйки ги в предназначените за събиране на рециклируеми опаковки места. Новата компактна рециклируема опаковка от 300 мл. Coca‑Cola и Coca-Cola Без Захар и постигнатите резултати от събраните отпадъци на турнето са безспорното доказателство за нашата решимост да вървим по път към „Свят без отпадъци“ и турне с нулев отпадък.“, споделиха организаторите.
В началото на 2022 г., като част от визията на компанията за „Свят без отпадъци“, Кока-Кола лансира нова 100% рециклируема РЕТ бутилка с обем от 300 мл. В началото на 2023 г., в отговор на директивата на ЕС за опаковките за еднократна употреба, компанията допълни своите опаковки с прикрепени капачки, чрез което едновременно се улеснява събираемостта на цялата опаковка за рециклиране и се подпомага реализирането на целите за превръщане на пластмасата от бутилка в бутилка. С пускането на новите 300 мл. опаковки компанията цели да привлече към каузата си младежите под 25-годишна възраст, които залагат на продукти с опаковки, съобразени с грижата за околната среда, като едновременно търсят функционалност и достъпност. В допълнение актуалната разфасовка предоставя желаното количество за моментна употреба и я прави изключително подходяща за консумация по време на музикални концерти и други активности на открито.
Основен инструмент за постигане на събитие #БезОтпадъци беше гладният “Шишеяд”, посланик на националната кампанията „Искам да съм полезен… Рециклирай ме”, координирана от сдружение „BG Бъди активен“. В допълнение, на всеки концерт организаторите бяха предвидили активности, които да стимулират посетителите към разделно събиране на отпадъците – само на баскетботъл бяха рециклирани близо 20 000 бутилки. Боро Първи, Михаела Маринова, DARA, Dara Ekimova, DENI, TINO, Torino & Pashata, VALL, Venda, VICTORIA, V:RGO и EMIL TRF, DJ Mascota, водещият McP и McP Mickey, както и Remi Toin се постараха да дадат личен пример, като взеха участие в активациите, обвързани с разделното събиране на отпадъци.
Организаторите потвърждават, че за новия сезон на Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour 2024 ще продължат своята инициатива за турне с нулев отпадък.