В официално становище, изпратено до всички медии, Мобилтел категорично заявява, че няма изтичане на данни от системата на компанията.
М-Тел призовава всички свои клиенти да бъдат спокойни, че личните им данни са защитени и не са били обект на никакви зловредни външни действия. Те се съхраняват изцяло в съответствие с изискванията на Закона за защита на личните данни.
Няма индикация трети лица да са осъществявали неправомерен достъп до личните данни на клиенти на М-Тел, в това число и до информацията за месечното им потребление и фактури.
М-Тел запазва правото си на юридически действия по отношение на всеки, който умишлено разпространява подобни неистини в публичното пространство.
Телекомът е регистриран администратор на лични данни по ЗЗЛД и прилага всички правила и инструкции за технически и организационни мерки за защита на данните от:
– случайно или незаконно унищожаване или от случайна загуба
– от неправомерен достъп, изменение или разпространение
– от други незаконни форми на обработване
Спазването на тези правила се изисква и от официалните партньори на компанията.
В началото на септември Мобилтел инвестира огромни ресурси във въвеждането на нова платформа за обслужване на клиенти с цел да разшири настоящите възможности за индивидуален подход към всеки един от тях. Тази стъпка е направена в името на потребителите, тъй като новата платформа ще осигури в бъдеще повече опции за по-гъвкава реакция в отговор на конкретни искания и препоръки.
В момента сроковете за фактуриране и плащане са изместени, но първите фактури от септемврийския цикъл вече са изпратени към клиентите. Компанията е на път да влезе в нормалния си ритъм на работа, въпреки че процесът изисква прехвърлянето на голяма по обем и изключително детайлна информация.
Всички придобивки в обслужването на клиентите, които Мобилтел с годините превърна в стандарт за ежедневието на клиентите, ще бъдат незабавно възстановени след като новата система заработи в пълния си капацитет.
За внедряването на новата платформа Мобилтел се обърна към международната компания Amdocs.
По-късното издаване на фактурите не се отразява на периода, който те обхващат. Сметките включват всички отстъпки и придобивки, съгласно предпочетения от клиента тарифен план. Периодът на плащане е отсрочен – срокът от 15 дни стартира от датата на издаването на фактурата. Всеки клиент бива информиран с персонален SMS за издаването на неговата фактура. Най-често задаваните въпроси и техните отговори са публикувани на официалната интернет страница. Пак там клиентите могат да изпратят конкретното си запитване чрез автоматичната форма за обратна връзка.