Морски ИКТ облак позволява на корабите да се присъединят към Свързаното общество

Въпреки факта, че корабите са транспортирали общо 9,6 милиарда тона товари през 2013 г. – около 80 на сто от световната търговия по обем и над 70% от световната търговия по стойност – морската индустрия изостава зад алтернативните транспортни индустрии по отношение на използването на информационни и комуникационни технологии. Ericsson (NASDAQ: ERIC) има за цел да промени това с въвеждането на морски ИКТ облак; цялостно решение, което съчетава облачно решение за управление с разнообразие от промишлени приложения, активиране на услуги, управление на свързаността, както и услуги за консултиране и системна интеграция.

В момента корабите разчитат на ръчно актуализирана информация за трафик, товар, пристанище, метеорологична прогноза и информация за безопасност, която се изпраща от точка до точка без възможност да бъде достъпна едновременно за всички страни посредством мрежа. Това е времеемък процес, при който липсата на достъп до данни в реално време значително увеличава възможността за грешки.

Морският ИКТ облак на Ericsson ще свърже плавателни съдове в открито море с доставчици на услуги, центрове за обслужване на клиенти, военноморски/транспортни партньори, пристанищни дейности и власти. В същото време, услугата ще позволи управление на флотилия, мониторинг на двигателите и разходите за гориво, контрол на маршрутите и навигацията, както и осигуряване на благосъстоянието на екипажа. Ericsson ще осигури всичко – от сателитни връзки до поддръжка на приложения в един цялостен пакет, както и ще управлява дейността на морския ИКТ облак от името на своите клиенти.

Орвар Хуртиг, Директор на отдел Industry & Society в Ericsson, споделя: “Плавателните съдове в морето имат действащи системи, които позволяват контрола над критичните процеси и използването на гориво, определянето и поддържката на оптимален курс и гарантирането на благосъстоянието на екипажа, но те не са особено добре интегрирани със системите за управление на сушата и не използват максимално потенциала на данните в реално време. Като движеща сила на Свързаното общество и световен лидер в областта на телекомуникациите, Ericsson е най-подходящият партньор, който може да подпомогне свързването на тези коренно различни системи, осигурявайки възможност за незабавен обмен на информация”.

Морският ИКТ облак осигурява предимства в три основни категории: оптимизация на пътуването, наблюдение на товара и осигуряването на благосъстоянието на екипажа. Горивото е най-големият разход за всеки собственик на кораб, както и основен източник на вредни емисии за околната среда. Чрез възможността за диагностика на двигателя и информация в реално време за времето и пътната обстановка по море и в пристанищата, морският ИКТ облак позволява на капитаните на кораби да оптимизират своите пътувания, спестявайки време, гориво и пари, като същевременно минимизира вредното влияние върху околната среда.

До края на 2014 г., най-големите кораби са били в състояние да превозват 19 000 20-фута единици (TEUs). Следенето на такъв огромен товар е невероятно предизвикателство и свързването безжично на контейнери, тяхното наблюдение и получаване на информация в реално време за местонахождението им и метеорологичните условия, може да извлече огромни ползи за всички страни ако те са достъпни чрез единно интегрирано табло.

В резултат на последните изменения на Морската трудова конвенция (2006 г.), от собствениците на кораби се очаква да осигурят широколентови връзки за комуникация на екипажа, развлечение, обучение и телемедицина. Морският ИКТ облак е многофункционална комуникационна платформа с оптимизирана свързаност и налични честоти за различните видове плавателни съдове. Крайните резултати от използването му включват по-голямо удовлетворение и запазване на екипажа, ефективно обучение и развитие, както и повишена способност за справяне със здравни кризи в момента на тяхното възникване, благодарение на дистанционния достъп до медицинска информация.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *