Според последните данни от анализаторската компания Context, европейският пазар на монитори показва видими признаци на възстановяване след сътресенията преди година. Западноевропейският пазар се стабилизира, а на източноевропейския спадът намалява за четвърто поредно тримесечие. При тези пазарни условия AOC и MMD, лицензен партньор на Philips monitors, постигат още по-голям ръст на пазарните си дялове. През последното тримесечие на 2015 г. двете компании заедно бележат ръст от 4.5% в сравнение със същото тримесечие преди година. С пазарен дял от близо 15% двете марки заедно държат позиция номер 1 в Европа. AOC и MMD са подразделения на водещият световен производител на дисплеи TPV.
С общ пазарен дял от близо 24% AOC и Philips заемат първа позиция и в източноевропейския регион. През четвъртото тримесечие на миналата година Philips увеличава пазарния си дял с 10% в сравнение с година по-рано, а AOC се представя дори по-добре с 33% ръст.
„Подобно на цялата IT индустрия, за мониторите 2015 г. беше предизвикателна. Всички играчи трябваше да се справят с нисък обменен курс спрямо долара и икономическа несигурност на някой пазари. С нашия фокус върху иновациите и ориентирана към потребителя стратегия ние успяхме постигнем ръст от началото на годината през всяко тримесечие, дори в тези предизвикателни условия. Това е основата на още по-голямо увеличение на продажбите, тъй като имаме индикации, че пазарът отново се възстановява”, каза Томас Шаде, Вицепрезидент за Европа в AOC и MMD.
В България, където пазарът леко нарасна през последното тримесечие, двете марки се представят много по-добре от общия пазар. Общият дял на AOC и Philips бележи ръст от над 70% през последното тримесечие на 2015 г. в сравнение със същото година по-рано. Заедно двете марки са номер 1 с пазарен дял от 28%, което означава, че всеки четвърти монитор, продаден на българския пазар, е AOC или Philips. В сравнение с последното тримесечие на 2014 г. AOC увеличава пазарния си дял с повече от 50%, а при Philips се наблюдава повече от двойно увеличение на пазарното присъствие.