Често мобилните приложения събират информация, която не ги касае пряко. Когато става дума за “официални” програми, по правило данните се използват за по-точно таргетиране на рекламата. Но някои приложения използват и по-хитри начини за следене.
Поне 250 Android приложения използват микрофоните на устройствата, за да определят кои телевизионни програми гледа потребителят. Информацията след това се изпраща на рекламодатели, които експлоатират интересите на жертвите, като показват по-релевантни за тях реклами, съобщава The New York Times.
В материала става дума основно за мобилни игри, които при стартиране изискват достъп до микрофона на устройството, без да обясняват причините за това. Бутонът “повече подробности” е добре скрит или изобщо липсва. За това, че приложението събира данни може да се разбере от менюто с настройките на приложението (в които влиза само един от всеки 10 потребители). Нещо повече, някои приложения продължават да събират информация даже в затворено състояние.
В някои страни подобна практика е забранена. Против подобни действия се изказват Google и Apple, но не всички разработчици следват техните препоръки.