Младото поколение отправя предизвикателство: как техните навици оформят нова бизнес концепция

Въпреки че младото поколение – родените след 1995 г. – едва започва да завладява света, социолозите и футуролозите вече се опитват да разберат промените в техните ценностни ориентации. Маркетинг директорът на Canyon Елена Токар разказва как се различават потребителските нужди на младото поколение и как да им отговорим ефективно

 

Известна е теорията за поколенията, формулирана в началото на 90-те години от Нийл Хау и Уилям Щраус. Тя дава представа как историческите събития и промените, настъпили в обществото, са повлияли на формирането на определени поколения. Теорията се превърна в опит да се разбере какво движи хората, какви са техните основни ценности, какво е повлияло на формирането на техните възгледи, какъв набор от вярвания, нагласи и поведение обединява представителите на едно поколение.

Сега най-ревностните привърженици на теорията за поколенията са търговци и специалисти, работещи в областта на комуникациите. Екипът на Canyon, марка за електронни аксесоари и интелигентни устройства, гледа на поколенията през потребителските предпочитания, които задават нови модели на поведение. Осъзнаването на това е важно за формирането на продукт и комуникация, които ще бъдат актуални за потребителя – тоест в съответствие с неговите очаквания и ценности.

Нов поглед

Не много отдавна известните марки имаха за цел да накарат потребителите да искат да бъдат някой. Днес марките, ориентирани към по-младото поколение, са фокусирани върху подчертаването на тяхната личност и вдъхновение. По-младото поколение избира не символи на положение в обществото, а преди всичко функционални продукти в съответствие с най-новите технологични тенденции, като обръща внимание и на по-дълбокия смисъл – ценностите, които марката предава чрез своите продукти.

Важен е и фокусът на марките върху уникалността на по-младото поколение, тъй като те са най-разнообразни както по отношение на мироглед и стремежи, така и по отношение на раса и сексуална ориентация. Ако марките могат да се включат в тази разнообразна общност, за тях ще бъде много по-лесно да изградят дългосрочни взаимоотношения с младите потребители.

Canyon мотивира по-младото поколение да бъде себе си, независимо от формата на тялото, цвета на кожата или пола, и да промени този свят към по-добро – тяхната креативност, тяхната история, тяхната отговорност към опазване на околната среда, толерантност, човечност, желание да помагат и споделят, разумният им подход към потреблението представляват много ценен принос за този свят.

Икономия

Представителите на по-младото поколение са прагматични по отношение на финансите и по-отговорни към бъдещето си – за тях е важно да управляват живота си. Те или купуват стоки с ниска стойност, или чакат отстъпки. Младите хора са готови да заплащат по-висока цена само ако марката им предоставя повече гаранции за качество и споделя едни и същи ценности с тях.

Canyon работи във всички насоки на този аспект: ние не само произвеждаме достъпни електронни аксесоари, но също така засягаме въпроси на стойността. Чрез спазване на хармонизираните екологични стандарти на ЕС и предоставяне на продукти в екологични опаковки, направени от рециклируеми материали, ние насърчаваме младите хора да водят отговорен начин на живот, да изразходват времето и енергията си в помощ на Земята, хората и живите същества около нас.

Подчертаване на ценността на продукта

За марките е важно да създават съдържание, което показва, че помагат на младото поколение да постигне целите си. Например линията Canyon включва смарт часовници. Обясняваме защо този продукт може да бъде основен инструмент за използване по време на Вашите тренировки, като предоставяме факти за това защо ходенето, броенето на калории и кардиото – три показателя, които смарт часовниците могат да проследяват – са важни за здравето.

Когато по-младите поколения изследват нашата марка, може да намерят съдържанието за информативно и полезно. Ако се интересуват от по-здравословен начин на живот, могат да видят, че Canyon е надеждна марка, която може да им помогне да посрещнат нуждите си.

Клиентски опит

Бързият отговор на заявките на клиентите е важен аспект от социалната стратегия на всяка марка. По-младото поколение очаква отлично обслужване от бизнеса. Марките трябва да управляват данните за клиентите въз основа на всички възможни аспекти на взаимодействие. За да направите това, трябва да създадете портрет на купувача въз основа на неговите контакти с компанията по всички канали и в контекста на устройствата. По правило младите хора предпочитат да се свързват с услугата за поддръжка чрез чат или социални мрежи.

За да спечели надпреварата за положително клиентско изживяване, Canyon промени целите си за обслужване, за да включи стратегията за гарантиране на най-бързия обмен и потребителска поддръжка в реално време в множество канали. Услугата за поддръжка решава дори най-необикновените проблеми, което Ви позволява да сведете до минимум времето за изчакване за решаване на проблеми в процеса на използване на продуктите и да надминете дори водещи марки по отношение на нивото на обслужване.

Заключение

Световните тенденции карат компаниите да прилагат нови технологии, подходи и стратегии. Всичко това се случва бързо, така че е изключително важно да държите ръката си на пулса, за да не повторите съдбата на тези, които не можаха да се променят и напуснаха пазара. Предизвикателствата, които бизнесът поема, включват, наред с други неща, риска дадена марка да не отговори на очакванията на аудиторията. Но, за щастие, ние знаем отговорите на всички въпроси – просто трябва да разгледаме по-отблизо опита на други страни и марки и правилно да го адаптираме към настоящата реалност.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *