Успоредно със старта на Windows 10 Майкрософт започва паралелна, едногодишната инициатива в световен мащаб. Тя се нарича Upgrade Your World и има за цел да подкрепя хора и организации, вдъхновяващи другите. Базирана е на визията на Майкрософт за подкрепа на хората в това да постигат повече, благодарение на технологиите.
Майкрософт ще си партнира с 10 световни и 100 национални неправителствени организации, като ги подпомогне в усилията им да правят света по-добър както финансово, така и с технологии. Общо 10 милиона долара ще бъдат дарени за подпомагане и популяризиране на техните мисии и каузи по целия свят в области, нуждаещи се от подкрепа, сред които бедност, HIV, образование, хуманитарна помощ и околна среда.
Девет от десетте организации са вече избрани. Това са CARE, Code.org, Keep a Child Alive, Malala Fund, Pencils of Promise, Save the Children, Special Olympics, The Global Poverty Project и The Nature Conservancy. Десетата, която ще получи финансово дарение в размер на 500 000 долара и технологии от Майкрософт, ще бъде определена публично, чрез гласуване. Хората по цял свят са добре дошли да тагнат своята предпочитана неправителствена организация, използвайки #vote и #UpgradeYourWorld в Instagram или Twitter. Единственото условие е неправителствената организация да е световна, тоест да развива дейност в повече от една държава. Каузата, която събере най-много гласове и стане десета, ще бъде оповестена на 1 септември.
През септември кампанията ще се пренесе в 10 страни – Австралия, Китай, Франция, Германия, Индия, Япония, Кения, Мексико, Великобритания и САЩ, където Майкрософт ще работи с по 10 местни организации и ще ги подкрепи с парични средства и технологии. Хората отново ще имат думата и ще гласуват и за избора на националните неправителствени организации.
Майкрософт кани всички хората, които имат желание да бъдат част от тази инициатива също да участват, като не само гласуват за каузи, а дадат личен пример. Това те могат да направят като споделят снимка или клип как правят света по-добро място в социалните мрежи с #UpgradeYourWorld. Също така, в рамките на една година, компанията ще даде допълнителен свободен ден на служителите си навсякъде по света, който да бъде използван за доброволческа дейност. Хиляди служители доброволстваха още на 29 юли, за да подкрепят общностите си.