Коригираната нетна печалба на Xiaomi за второто тримесечие на 2023 г. нараства със 147% до 5,1 милиарда RMB

Над 18 оперативни показателя достигат рекордно високо ниво, като се възползват от непрекъснатия напредък на групата в стратегията за навлизане в премиум сегмента

 

Xiaomi Corporation („Xiaomi“ или „Групата“; борсов код: 1810), компания за потребителска електроника и интелигентно производство със смартфони и интелигентен хардуер, свързани с платформата интернет на нещата („IoT“ ), обяви своите неодитирани консолидирани резултати за трите месеца, приключили на 30 юни 2023 г. („2023 Q2“ или „Периодът“). След изпълнението на ключовата корпоративна стратегия за „двоен акцент върху мащаба и рентабилността“ преди две тримесечия, Xiaomi постигна стабилна печалба и растеж на бизнеса с множество оперативни показатели, достигнали исторически връх. През второто тримесечие на 2023 г. общите приходи на Xiaomi достигнаха 67,4 милиарда RMB, което представлява ръст на тримесечие („QoQ“) от 13,2%. Коригираната нетна печалба достигна 5,1 милиарда RMB, ръст на годишна база (“YoY”) от 147,0%. Това бележи най-високата тримесечна печалба от четвъртото тримесечие на 2021 г., далеч надхвърляйки консенсуса на пазара. През първата половина на 2023 г. коригираната нетна печалба на Xiaomi достигна 8,4 милиарда RMB, доближавайки нивото на коригираната нетна печалба от миналата година.

През Периода Xiaomi продължи да изпълнява ключовата си корпоративна стратегия и стабилно напредна в стратегията си за навлизане в премиум сегменти на смартфони. Брутният марж на печалбата на Групата достигна рекордно високо ниво от 21,0%, отбелязвайки подобрение на брутния марж на печалба във всичките три бизнес сегмента, включително смартфони, IoT и лайфстайл продукти и интернет услуги. Освен това, Xiaomi активно подобрява вътрешната ефективност и цялостната производителност. Компанията също така продължи да намалява разходите, да повишава ефективността и допълнително да оптимизира мерките за управление на запасите, като допълнително консолидира дългосрочното и устойчиво развитие на Групата. През тримесечието общите разходи на групата бяха 10,2 милиарда RMB, което е спад от 2,3% на годишна база. Общите му запаси бяха 38,5 милиарда RMB, спад от 33,5% на годишна база, достигайки най-ниското си ниво през последните десет тримесечия. Общата сума на паричните ресурси на Групата достига нов рекорд от над 113,2 милиарда RMB. Изобилните парични ресурси допълнително потвърждават, че Xiaomi разполага със сигурен и ефективен оперативен модел, който укрепва основата за бъдещо развитие.

Брутният марж на печалбата на бизнеса със смартфони постави нов връх, воден от солидната инерция на стратегията за навлизане в премиум сегмента

На фона на продължаващото слабо търсене на глобалния пазар на смартфони, Xiaomi упорито се развива, за да се възползва от възможностите. Според Canalys глобалният пазарен дял на Xiaomi за смартфони се е увеличил с 1,6 процентни пункта до 12,9% QoQ, като глобалните доставки на смартфони възлизат на 32,9 милиона единици. През второто тримесечие на 2023 г. нейните приходи от смартфони достигнаха 36,6 милиарда RMB, което е ръст от 4,6% QoQ. Брутният марж на печалбата на бизнеса със смартфони достигна 13,3% през това тримесечие, което е увеличение от 4,7 процентни пункта на годишна база, поставяйки рекорд.

Според Canalys през второто тримесечие на 2023 г. доставките на смартфони на Xiaomi се нареждат в челната тройка в 51 държави и региони в световен мащаб и се класират в топ пет в 61 държави и региони в световен мащаб. Класирането на доставките на смартфони на Групата се издигна до номер 2 както на пазарите в Европа, така и в Близкия изток, като допълнително затвърди лидерската си позиция на задграничния пазар.

Xiaomi продължи да използва своята конкурентоспособност в авангардни технологии в премиум сегмента на смартфоните. През август Xiaomi представи Xiaomi MIX Fold 3 в континентален Китай. През първите пет минути след обявяването му, продажбите на Xiaomi MIX Fold 3 достигнаха 2,25 пъти повече от последното си поколение, поставяйки нов рекорд за сгъваемите смартфони на Групата. Според данни на трети страни, през второто тримесечие на 2023 г., смартфоните на Xiaomi, продадени в ценовия сегмент от 4 000 до 6 000 RMB в континентален Китай, са спечелили пазарен дял от 12,7%, което е увеличение на годишна база от 6,2 процентни пункта. Нещо повече, смартфоните на Xiaomi на цена от или над 3 000 RMB, продадени като процент от общите бройки на Групата, продадени в континентален Китай, достигнаха рекорд за всички времена, отбелязвайки последователен ръст на годишна база за четири последователни тримесечия. През второто тримесечие на 2023 г. средната продажна цена („ASP“) на смартфоните Xiaomi в континентален Китай също се е увеличила с над 24% на годишна база. 

IoT сегментът продължи да расте, като приходите от големи интелигентни домакински уреди се увеличиха с над 70%

Със стремежа на компанията за повишаване на пазарното търсене и увеличаване на потреблението, приходите на Xiaomi от нашите IoT и лайфстайл продукти бяха 22,3 милиарда RMB, увеличение от 12,3% на годишна база, а маржът на брутната печалба достигна 17,6%, което е увеличение с 3,3 процентни пункта на годишна база, поставяйки нов рекорд.

Xiaomi продължи да укрепва взаимосвързаността в различни потребителски сценарии. Към 30 юни 2023 г. броят на свързаните IoT устройства (с изключение на смартфони, таблети и лаптопи) на AIoT платформата на Групата достигна 654,5 милиона, което е увеличение от 24,2% на годишна база. Броят на потребителите с пет или повече устройства, свързани към AIoT платформата на Групата (с изключение на смартфони, таблети и лаптопи), достигна 13,0 милиона, което представлява увеличение от 27,8% на годишна база. През юни 2023 г. месечните активни потребители („MAU“) на приложението Mi Home са нараснали до 82,9 милиона, което е увеличение от 17,1% на годишна база.

През Периода приходите от интелигентни големи домакински уреди (включително климатици, хладилници и перални) скочиха с над 70% на годишна база. Сред тях доставките на климатици на Xiaomi са се увеличили с над 90% на годишна база. И двата бизнеса на групата с хладилници и перални машини се представиха по-добре на пазара. Доставките на хладилници надхвърлиха 500 000 единици, а доставките на перални машини надхвърлиха 300 000 единици. Според All View Cloud („AVC“), през първата половина на 2023 г. доставките на телевизори Xiaomi са били на първо място в континентален Китай.

Интернет екосистемата продължи да се подобрява с различни оперативни показатели, достигащи рекордно високо ниво

Глобалната интернет потребителска база на Xiaomi продължи да се разширява. MAU на MIUI в световен мащаб и в континентален Китай към юни 2023 г. достигна съответно 606,0 милиона и 149,3 милиона, регистрирайки увеличение на годишна база от 10,8% и 6,5%. През второто тримесечие на 2023 г. приходите от интернет услуги на Xiaomi бяха 7,4 милиарда RMB, увеличение от 6,8% на годишна база, достигайки тримесечен рекорд, докато маржът на брутната печалба на нейните интернет услуги достигна 74,1%.

През второто тримесечие на 2023 г. рекламните приходи на Xiaomi достигнаха 5,1 милиарда RMB, увеличение от 13,0% на годишна база, поставяйки рекорд. Приходите както от вътрешна, така и от чуждестранна реклама, базирана на ефективността, и бранд рекламата също регистрираха нови тримесечни върхове. Приходите на Xiaomi от игри достигнаха RMB1,0 милиарда, увеличение от 7,5%, радвайки се на ръст на годишна база за осмо поредно тримесечие.

По отношение на задграничните интернет услуги, Xiaomi поддържа отворен и положителен подход към възможностите за партньорство по целия свят. През второто тримесечие на 2023 г. приходите на Xiaomi от чуждестранни интернет услуги се увеличиха с 19,7% на годишна база до 2,0 милиарда RMB, достигайки рекордно високо ниво, което представлява 26,8% от общите приходи от интернет услуги, което е ръст от 2,9 процентни пункта на годишна база.

Стратегията за научноизследователска и развойна дейност е надградена с повече от 3000 професионалисти в областта на изкуствения интелект от най-високо ниво

От началото на тази година глобалната технологична индустрия е белязана от бума на изкуствения интелект („AI“). Всъщност Xiaomi е сред пионерите в континенталните предприятия, които навлизат агресивно в сферата на изкуствения интелект. От създаването на първия си екип за визуален AI през 2016 г., екипът на Xiaomi за AI се разшири шест пъти за седем години до повече от 3000 професионалисти по изкуствен интелект от най-високо ниво. Групата постепенно е установила възможностите си за AI в области като визуални, аудио, акустични, графи на знания, обработка на естествен език („NLP“), машинно обучение, мултимодален AI и други.

Разработеният от Xiaomi голям езиков модел („LLM“) беше официално представен. На 10 август 2023 г. моделът на Xiaomi с 6 милиарда параметъра, самостоятелно разработен езиков модел, се класира под номер 1 в списъка C-EVAL сред равностойни модели с параметри на същото ниво и се класира под номер 1 в списъка на CMMLU за големи китайски езикови модели. По отношение на бъдещата посока на внедряване на LLM, Xiaomi ще се фокусира върху „плавно и локално въвеждане“, като се стреми да балансира ефективността и ефикасността, вместо сляпо да преследва размера на параметъра. Xiaomi упълномощи своя интелигентен гласов AI Assistant („小愛同學“) с големи езикови модели и започна тестване, базирано на покана.

През второто тримесечие на 2023 г. разходите на Xiaomi за научноизследователска и развойна дейност достигнаха 4,6 милиарда RMB, което е ръст от 21,0% на годишна база. Xiaomi очаква нейните инвестиции в научноизследователска и развойна дейност да надхвърлят 100 милиарда RMB през петте години между 2022 до 2026 г.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *